Kontakt mig

Bliv kontaktet

Indtast dine kontaktinformationer herunder, så kontakter vi dig.

Telefon
Mail

Fem webtendenser i 2014

 

 

Det kan altid diskuteres hvornår ny teknologi, stilarter eller tendenser bliver til trends.

Her hos redWEB arbejder vi med mangfoldige kunder, som både omfatter relativt små virksomheder med nærmarkedet som hovedfokus, men også store internationale organisationer med globalt afsætningsfokus.

Jeg har udvalgt fem klare trends, som nok ikke er nye, men som vi kan se at selv den helt almindelige danske virksomhed er ved at tage til sig.

 

1. Responsivt webdesign

Det responsive er i sig selv ikke nyt, og vi har i redWEB arbejdet med løsninger som ”responderer” på den pågældende skærmstørrelse i langt tid nu.

Dette bliver en klar trend som kommer på alles læber i 2014, fordi der er usvigeligt mange hjemmesider på nettet som ikke ejer skyggen af mobilvenlighed.

Ud med deciderede mobilsites og ind med responsive løsninger.

 

2. Content Marketing

- Eller indholdsbaseret tekst, billeder, video, cases som på et digitalt medie er med til at fortælle historien om ens produkter, ydelser, brands eller hvad man måtte have som mål for sin strategi.

Content marketing er nøglen til at skabe værdibaseret indhold, som er rettet mod sin målgruppe og med til at tiltrække, fastholde og øge loyaliteten.

Denne disciplin er på ingen måde ny og har været dyrket i mange år – Forskellen er, at vi klart mærker, at bredden er ved at slå igennem og helt almindelige organisationer, som ikke er specielt digitalt orienteret, nu tager content marketing til sig.

 

3. Flat Design

Hvad enten du kan li’ det eller ej, så dikterer den digitale mode at ”flat design” er den nye trend - væk er skyggeeffekter og 3D visualiseringer.

Designtrenden er slået igennem på den internationale scene, og største delen at ny produceret webdesign dikterer den simple og rene stilart.

 

Google´s logo er et eksempel på skiftet til flat design.

Google´s logo er et eksempel på skiftet til flat design. 

 

4. Social Media Marketing

– Ja, det var måske også på tapetet i 2013. Ikke desto mindre oplever jeg masser af virksomheder som tager strategisk beslutning om ansættelse af webredaktører og digitale marketingsfolk, hvor det er en del af jobbeskrivelsen.

Forskellen er at, hvor man tidligere tale om vigtigheden, men ikke for alvor satte ressourcer af til det, så er det selv konservative virksomheder i industri- og byggebranchen som tager sociale medier alvorligt – En tendens som for alvor vil slå igennem i 2014.

5. Personlighed

Hvor mange gange har du ikke set hende den søde supporter, som sidder og smiler med sit headset på, klar til at tage telefonen? Hun har prydet nok de første 50.000 hjemmesider under kontakt linket.

Tendensen med den reelle person, som rent faktisk tager telefonen, ikke bare under kontaktsiden, men på alle de relevante sider, kommer for alvor nu.

Under referencesiden, er det den rigtige projektleder, som har gennemført projektet som er listet med telefonnr. Under linket på efterskolens fodbold linje, kan man blive ringet op af træneren selv, og ikke bare en tilfældig kontordame.

Personlige billeder af alle som optræder og kommunikation i øjenhøjde er en klart fokus trend 2014.

 

Ovenstående er ikke alle ny viden, men jeg har udvalgt disse, fordi helt almindelige virksomheder tager dette til sig i løbet af 2014 – ”First movers” vil der altid være og ofte findes disse netop i reklame- og webbranchen.

Jeg finder det først netop som reelle trends, når helt ordinære virksomheder begynder at fatte interessen og tage teknologi og trenden til sig.

Anders Trans Sørensen
Salgsdirektør/ partner i redWEB

Jim Vestergaard
C.S.O

Hvordan skal din virksomhedsidentitet være?


Tlf. 22 91 96 84
jiv@redweb.dk

Bliv kontaktet

Indtast dine kontaktinformationer herunder, så kontakter vi dig.

Telefon
Mail