Content marketing

Content Marketing

content-1

Fokus på værdi

Det er fredag aften og du ser en tilfældig film på TV - pludselig kommer der den forventede reklamepause - hvad gør du?
Det er de færreste som engageret følger med i reklamerne, tværtimod så bruges tiden på noget mere konstruktivt, som at hente en ny kop kaffe eller et tiltrængt toiletbesøg. Det er fordi vi er begyndt at sortere i mængden af informationer som vi vil beholde.

 

TV reklamer, avis- og webannoncer er push markedsføring, hvor du får kastet budskaber i hovedet. Det virker, men værdien bliver mindre og mindre.

 

Pull markedsføring, hvor kunderne bliver tiltrukket ved hjælp af kvalitetsindhold, som inspirerer og hjælper, det er derimod i kraftig fremgang. Folk vil hjælpes og vil have værdi, og det er her content marketing kommer ind i billedet.

 

Kontakt mig

 

Bliv kontaktet

Indtast dine kontaktinformationer herunder, så kontakter vi dig.

Telefon
Mail


Hvad er content marketing?

Skåret ind til benet, så handler content marketing om at skabe indhold som giver værdi til dine besøgende.

Det kan være inspirerende indhold eller indhold som giver en forøget viden, pakket ind i en god historie.

 

Content marketing kan distribueres via alle slags kanaler, men typisk kommer indholdet i form af artikler, videoer, webtools, mv.

 

Godt content marketing er når man gør sig grundige overvejelser omkring ens kunder og potentielle kunders problemstillinger. Der skal laves en strategi for, hvad finder de vanskeligt/uigennemskueligt og hvilket indhold som så skal formidles.

 

Når man har identificeret sin målgruppes problemstillinger, så kan der laves godt og hjælpsomt indhold, som f.eks. ”Sådan gør du” artikler, inspirerende videoer eller lignende. For virksomheder er det en god idé at supplere sit indhold med konkrete cases, som understøtter de påstande der er i indholdet.

content-2

content-3

Hvordan kan content marketing hjælpe min forretning?

Der er mange måder hvorpå content markedsføring kan hjælpe din forretning. I sidste ende skal den tid du benytter på at hjælpe dine brugere, kunne betale sig rent økonomisk.

 

Ordentligt udført content marketing kan hjælpe dig med at opnå bedre placeringer i søgemaskinerne, f.eks. ved at rankere på vigtige søgeord. Det er også meget nemmere at skabe naturlige links til ens indhold, hvis det er hjælpsomt, end hvis det er rent salg.

 

Desuden kan det skabe sociale signaler, som f.eks. gode Trustpilot anmeldelser, Facebook delinger, likes og G+´ere.
I sidste ende, så kan det give rigtig meget ekstra trafik, fra kanaler som man normalt ikke vil få trafik fra.
Trafikken kan konverteres til kunder, da folk er mere tilbøjelige til at købe en vare eller ydelse hos firmaer som er hjælpsomme. Løser man konkrete problemer for sin målgruppe, så skaber det tillid omkring ens brand og virksomhedens kompetencer.

 

Godt indhold lever længe på nettet. Skaber man det rette indhold, så kan det stadig generere kunder om 5 år. Skulle ens indhold blive forældet, så kan det nemt opdateres, da platformen og fundamentet er skabt.


Lad os hjælpe dig med content marketing

Vi kan stå for det tekniske og levere en moderne webplatform, hvor content marketing og salg smelter sammen. En af værktøjerne vi bruger er wireframes, som sikrer en god og gennemtænkt struktur på sitet inden projektets påbegyndes. Derudover har vi udviklet et specielt komponent, som kan koble cases sammen med indholdssiderne på tværs af kategorier  som f.eks. kompetencer, brancher. Udover at strukturere indholdet, gør komponenten det muligt for dig, at fokusere på kvaliteten af dit indhold, frem for stylingen af det.

 

Komponenten er et såkaldt CCK (Content Creation Kit), som automatisk placerer dit indhold i prædefinerede skabelonfelter. Dermed skal du ikke tænke på placering af billeder og tekst, da komponenten klarer det hårde arbejde for dig. Det afsætter flere ressourcer til at fokusere på indholdets kvalitet og sikrer samtidig en ensartet struktur på tværs af siderne. Du får desuden mulighed for at skabe dine egne skabeloner, så du italesætter indholdet endnu mere målrettet overfor modtagerne.

 

content-4 360

Udover det ”tekniske” så kan vi hjælpe med alt lige fra udtænkningen af indhold til udførelsen af indholdet.

Vi kan f.eks:

  • Lave grafiske elementer, som f.eks. infografikker.
  • Søgemaskineoptimere indholdet, så det har bedst mulighed for at rankere godt i søgemaskinerne.
  • Hjælpe dig i gang med content marketing, med en masse gode ideer og praktisk viden.

Søger du en moderne webplatform, hvor content marketing er tænkt ind i indholdet eller har du platformen klar, men mangler hjælp til at komme ordentligt i gang, så er du meget velkommen til at kontakte redWEB.

Vi står klar til en dialog omkring content markedsføring og hvordan vi kan hjælpe din forretning.