Maersk Training - Integreret kursusværktøj

 

Ronni K. G. Christiansen
Direktør

Er du interesseret i at vide mere?


Tlf. 23 888 770
ronni@redweb.dk

Google+

Bliv kontaktet

Indtast dine kontaktinformationer herunder, så kontakter vi dig.

Telefon
Mail

 

Om projektet

redWEB fik til opgave, at lette salget af kurser online for Maersk Training og samtidig stå som teknisk leverandør, ved implementering af kursussite, med integration til eksisterende kursusstyringsværktøj. Det første mål var, at man nemt og hurtigt kunne danne sig et overblik over tilgængelige kurser og tilmelde sig.

Systemet skulle desuden optimere processerne for kursustilmelding hos Maersk Training ved at spare ressourcer hos de involverede medarbejdere. Derudover skulle kursusportalen give kunderne adgang til kursusinformation/bestilling – også uden for normal åbningstid, så Maersk Training i højere grad kunne servicere kunder over hele verden, 24 timer i døgnet alle årets dage, når kunderne har behovet og ikke kun når kontoret er åbent.



Nemt kursusoverblik

På websitet kan man hurtigt danne sig et overblik, over de kurser som Maersk Training tilbyder. Kurserne er opsat på websitet i komponenten redEVENT, udviklet af redWEB.

Strukturen gør, at man kan søge på brancherelaterede- eller lokationsbaserede kurser og derfor kun få de relevante kurser præsenteret.

Ligeledes er det muligt at søge med fritekst, hvis man allerede kender navnet på kurset. Maersk Training tilknytter selv lokationen og kategorien til kurset, hvorefter dette automatisk indekseres på websitet. Der er mulighed for at læse mere, både om selve kurset, samt lokationen, samt at tilmelde sig til kurset direkte på websitet.

 


Webservice integration – procesoptimering hos Maersk Training

maersk-4For at forenkle administrationen og procesoptimere arbejdsgangene hos Maersk Training, er redEVENT koblet sammen med Maersk Trainings interne ressourcestyringssystem.

Gennem webserviceintegration registreres alle bookinger foretaget gennem redEVENT også i ressourcestyringssystemet. Ligeledes er det muligt at foretage booking i ressourcestyringssystemet, som så registreres i redEVENT. Dermed sikres det, at kurserne ikke overbookes, da hvert kursus har begrænsede pladser defineret af Maersk Training. Integrationen frigiver også ressourcer hos Maersk Training som kun behøver tænke på 1 system, selvom systemet består af flere entiteter.

Ved at frigive ressourcer hos Maersk Training, kan disse ressourcer allokeres til at fokusere på udviklingen af forretningen, fremfor administration af tunge IT-systemer.



B2B portal – Elektronisk key account management

 

maersk-5

Der er udviklet en komplet B2B portal til sitet, hvor Maersk Trainings større kunder kan logge på sitet og danne sig et overblik over deres kursushistorik. B2B området gør det nemt for de større kunder, at håndtere kursustilmeldingen på deres præmisser. De er altså ikke afhængige af, at Maersk Training sidder klar ved telefonen til at håndtere bookinger, men får derimod mulighed for at tilmelde deres ansatte 24/7 når det passer dem. Ved at have dette fokuserede kundeområde, styrker Maersk Training relationen til deres større kunder, som i den særligt udviklede B2B Portal kan servicere sig selv, når de har behovet og på deres vilkår.

Ud over komplet historik over alle medarbejdere, som har været på kurser hos Maersk Training, kan de også se status på gennemførte kurser og tilmelde mange medarbejdere ad gangen. Hele projektet tog sit udgangspunkt i en workshop og wireframe model, som blev præsenteret for flere af Maersk Trainings større kunder, hvortil der kom input og feedback og en mere skræddersyet løsning, til netop de behov som de større kunder har. B2B Portalen er også integreret direkte i det interne ressourcestyringssystem.

Teknisk leverandør og sparringspartner

redWEB står som teknisk leverandør til løsningen, men fungerer på lige fod som sparringspartner for Maersk Training. Gennem løbende dialog mellem leverandør og kunde, sikres en up-to-date platform med perspektiv. Nye tiltag som forbedrer salgsplatformen og generelle optimeringer til sitet, er med til at sikre en løsning som Maersk Training vil få glæde af, de næste mange år.

 

 


Udtalelse fra Maersk Training

”redWEB og Maersk Training har igennem de sidste 3 år gennemført mere end 30 forskellige delprojekter og vi er fuldt ud tilfredse med det høje tekniske niveau samt deres evne til at omsætte det vi ønsker til en virkelighed der fungere. redWEB er effektive, produktive og deres output fokus er værdsat i vores organisation. Vi forventer at fortsætte samarbejdet med redWEB i mange år.”

Christian Solmunde Michelsen
Global Marketing Manager, Maersk Training

Se mere om processen bag dette projekt


Eller kontakt mig her
Tlf. 23 888 770
ronni@redweb.dk

Bliv kontaktet

Indtast dine kontaktinformationer herunder, så kontakter vi dig.

Telefon
Mail