Verner Viking - Kampen om patentet

Dansk Folkeparti bad redWEB om hjælp til, at skabe opmærksomhed omkring folkeafstemningen om EU Patentet. Resultatet blev et interaktivt onlinespil.


Ronni K. G. Christiansen
Direktør

Er du interesseret i at vide mere?


Tlf. 23 888 770
ronni@redweb.dk

Google+

Bliv kontaktet

Indtast dine kontaktinformationer herunder, så kontakter vi dig.

Telefon
Mail

 

Historiefortælling på højt niveau

Med udgangspunkt i et klassisk platformsspil skulle formålet med spillet være, at skabe opmærksomhed omkring det folkevalg, som ville afgøre, om der skulle indføres en EU Patentdomstol. Verner Viking symboliserer virksomheder, som har en opfindelse, der skal patenteres. redWEB har stået for udarbejdelse af koncept, storyboard, illustrationer og implementering af spillet.

En indledende historie fortæller om, hvad Patentdomstolen er og hvordan den har indflydelse på Verner Viking. Du dirigerer Verner Viking igennem levels fyldt med forhindringer som f.eks. EU bureaukrater og den fælles EU møntfod. Undervejs skal du opsamle power-ups som f.eks. fadøl, lakridspiber, kanelsnegle, danske mønter og stemmesedler. Disse items symboliserer nogle af de ting som DF har kæmpet for i EU, hvilket gør brugeren opmærksom på DF’s fremtræden i EU.


Nåede i medierne

Efter lancering af spillet, nåede spillet ud i medierne. Heriblandt det uhyre populære radioprogram Monte Carlo på P3, som omtalte spillet og delte det på deres facebookside med knap 200.000 følgere. En succes, da målgruppen for spillet, var samme målgruppe som Monte Carlos lyttere. Også andre større medier bragte nyheden om spillet, herunder Berlingske og BT, hvilket resulterede i trafik til sitet og dermed opmærksomhed omkring emnet, som var det primære formål med hele kampagnen.


Jeg er personligt ganske tilfreds med, hvordan det hele er landet. Hundredtusindvis af danskere stiftede bekendtskab med spillet, og hvis man gør det op i økonomi i forhold til, hvor meget PR vi fik for kronerne, så var payback såmænd ikke så ringe endda. Jeg havde det sjovt, vi fik alle lært noget af det og kunden (dvs. os) er også glade. Så I kan/skal klappe jer selv på skulderen med det gode professionelle arbejde, som I har lavet! Så tak for indsatsen, det har været en fornøjelse at arbejde med jer i denne omgang.

df-logo

Nyhedschef, Lars Ohlsen
Pressetjenesten (DF)

Ronni Christiansen
Titel

Se mere
om processen bag dette projekt


Eller kontakt mig her:
Tlf. 23 888 770
ronni@redweb.dk

Bliv kontaktet

Indtast dine kontaktinformationer herunder, så kontakter vi dig.

Telefon
Mail