Danskerne venter til Black Friday med at handle

Salget på nettet dykker i dagene op til Black Friday og Cyber Monday, men eksploderer i tiden mellem de to tilbudsdage. Analyse giver ny indsigt i tendenserne omkring de to tilbudsdage.

Nyeste markedsanalyse omkring Black Friday fra FDIH viser, at langt størstedelen af de danske forbrugere udskyder deres køb på nettet til Black Friday.

For at være helt præcis er hele 72% af forbrugerne indstillet på at vente med at købe et produkt, for at se om der skulle være et godt tilbud at hente Black Friday.

Derfor er det vigtigt for de digitale butikker at være med når tilbuddene løber løbsk fredag morgen, ellers er det ikke muligt at hente de køb, der er blevet udskudt af forbrugerne op til Black Friday.

Tøj, sko og elektronik hitter

Generelt er konkurrencen hård i alle varegrupper og segmenter. Men der er enkelte varegrupper der skiller sig ud. Ifølge analysen fra FDIH, er de mest tilbudsivrige forbrugere primært på udkig efter livsstilsprodukter som tøj, sko og smykker, efterfulgt af elektronik og ting til hjemmet.

I et enkelt segment er børnetøj og legetøj også eftertragtede tilbudsvarer, men det gælder kun for børnefamilier.

Samtidig er andelen af forbrugere der ikke kigger efter noget specifikt faldet. det betyder at forbrugerne er blevet meget specifikke i deres tilbudsjagt og ikke shopper så meget rundt, som de gjorde tidligere.

Generelt er e-handel et mulehår foran handel i fysiske butikker, men ellers ser det ud til, at det ene ikke udelukker det andet.

Sådan bruger du denne viden

En ting er at vide hvad forbrugerne gør og hvad de gerne vil have. Noget andet er at bruge den viden i praksis.

Derfor har vi samlet en række gode råd, som du kan bruge til at løfte salget af dine produkter, når Black Friday ruller over landet. Find de gode råd her - klik her.

Så er du klar, når danskerne er klar til at hente tilbud Black Friday. Vi glæder os til at se hvor mange transaktioner der ruller gennem redshop dagen igennem.