Få nemt flere besøg med SEO optimeret indhold

Dine søgeord er, hvad du forventer din målgruppe søger efter, for at finde dit relevante indhold.

Skab trafik med SEO optimeret indhold

Søgeord og søgeordssætninger er de ord, som du ønsker dit websted skal findes under i søgeresulaterne på søgemaskiner som Google.

Søgeords undersøgelse betyder, at undersøge de sætninger, som folk søger efter. Den nedenstående proces hjælper dig med at afdække nye indholdsidéer og muligheder, så du får mest muligt ud af dit indhold.

Personaliseret indhold - også kendt som indhold i context

Dit primære mål bør være at producere fantastisk, entydigt og relevant indhold, der begejstrer dine besøgende. Samtidig er det vigtigt at tage højde for konteksten brugerne er i, når de søger.

Det kan du gøre ved at vise, at dit indhold indeholder det de søger efter. Derfor er det er en god ide at overskrifter indeholder dit søgeord eller søgeordssætning og derudover at markere et bestemt søgeord eller en søgeordssætning med fed i den indledende tekst i artiklen. 

På den måde markerer du overfor brugeren der søger, at du har noget på dit website, som indeholder de ord han søger på, og det forøger din chance for at få ikke-betalt trafik fra søgemaskiner og derved få en bedre placering på f.eks. Google.

Det vigtigste af målene, når du opretter en artikel eller en landing page, bør altid være at skabe noget relevant og meningsfuldt indhold for dine brugere. Det er altid relevansen der skaber den bedste brugeroplevelse, og en god brugeroplevelse vil altid styrke lysten hos brugerne til at købe fra din shop eller læse mere om dine services og produkter.

Derudover er brugervenligehed bl.a. det som søgemaskinerne gerne vil understøtte. Derfor tillægger de ekstra meget værdi til de sider, som fortolkes som brugervenlige.

Jo mere relevant og personligt du kan gøre dit indhold, jo bedre vil brugerne tage imod det og interagere med det, og jo bedre vil du stå i forhold til dine konkurrenter i kampen om at få flere besøgende til din webshop eller dit website.

Godt indhold gør en forskel for modtageren.jpg

Det vigtige indhold

Ordet indhold kaldes også content og en fællesbetegnelse for en række af de mest centrale elementer på websites eller webshops.

Indhold dækker over elementer såsom artikler, blogs, produktbeskrivelser, billeder, video, podcasts osv.

Søgemaskinerne ønsker i høj grad at understøtte brugervenlighed, og er gået over til at analysere sammenhænge bl.a. mellem billeder, tekst, video, loadtid, interne- og eksterne links og meget mere, for at give et mere helstøbt billede af websitet eller webshoppen.

Derfor er godt indhold helt centralt, når det gælder om at skaffe trafik og kunder digitalt

Få besøgende til din hjemmeside ved at følge disse 5 punkter

Du kan få trafik til sit website eller webshop på mange måder, men vi har valgt at udvælge de 5 vigtigste metoder for dig.

1. Sæt dig selv i din målgruppes sko

Sæt dig selv i din målgruppes sko og tænke over, hvilken type søgemaskine forespørgsler, de kan finde på at bruge til at, søge efter indhold der relatere til dit websted.

Skriv de søgeord og sætninger ned du kan finde. Hvad ville din målgruppe skrive i søgemaskinen for at finde indhold relateret til dit websted hmm.? Evt. hvilke problemer ville de søge, at få løst og hvilke spørgsmål ville de søgende kunne få besvaret? Hvis du søgte dig selv, som sætninger hvad vil du søge efter?

I stedet for at forsøge selv at komme frem til dem, kan du også spørge nogen andre, hvordan de ville søge efter F.eks. “Hej Mor, lad os sige du ønskede at bruge Google, til at finde ud af navnet på en bog om at tabe sig. Men du ikke rigtig kender navnet på den. Hvordan ville du søge efter det?”

Der er også eksplorative forespørgsler. En eksplorativ forespørgsel er en der, dannes når en søgende ikke rigtig ved, hvad de leder efter.

Et godt eksempel er en person der ved, at Carl Sagan var vært og fortalte en dokumentar om universet, men kan ikke huske hvad det hed. Deres forespørgsel kan se sådan ud: “Carl Sagan Dokumentar.”

2. Hold øje med de nyeste trends og events

Hold øje med de nyeste aktiviteter i dit område. Har der været nogen udvikling på det seneste, som kan påvirke antallet af søgninger i fremtiden? Kan den seneste udvikling påvirke søgeordssætninger som folk valgte at søge på for at finde dit indhold?

Følg de seneste begivenheder og trends og forsøg at indarbejde den nyeste sladder, der er relevant for dit område i dit indhold.

Vær opmærksom på din målgruppes interesse punkter, hvad de taler om og på de nye søgeord, deres tendenser skaber. Læs relevante blogs, abonner på relevante søgeord via f.eks. Google Alerts følg søgetendenserne via Google “Hot Trends” og følg Trendvisnings emnerne på de sociale medier.Dette kan holde dig ajour med de nyeste trends og begivenheder i dit område, som vil hjælpe dig med at opdage nye indholds muligheder.

Find relevante søgeordssætninger på Google Trends

3. Analyser dine konkurrenter

Udforsk de websteder, der er populære i din branche. Hvilke søgeord bruger de i side titler? Hvordan har de brugt disse søgeord, i deres indhold? Hvilke emner skriver de om? Hvad anker tekster og søgeord har de brugt, på deres interne links? Analysering af dine konkurrenter kan hjælpe dig med, at opdage nogle værdifulde søgeord og sætninger, som du måske ikke har tænkt på.

4. Brug din sides besøgshistorik

Googles search console kan hjælpe dig med at holde styr på, hvad dine besøgende søger efter i søgefeltet.

Search console vil automatisk registrere, hvad dine besøgende søger efter, og om de finder hvad de leder efter på din side. Brug altid denne viden til at opdage flere relevante søgeord og søgeordskombinationer.

5. Analyser antallet af søgninger

Nu har du alle de forskellige søgeordssætninger fra dine konkurrenter, din målgruppe og dine eksisterende besøgende.

Det næste skridt er at bruge et søgeord værktøj, det populære værktøj her er gratis og ret kendt nemlig Google Søgeordsplanlægning. Brug det til at hjælpe dig med at identificere, hvor populære søgeordende er og opdage evt. lignende temaer at skrive om. Jo højere søgevolumen er, jo flere søgninger er der på det pågældende søgeord.

En vigtig ting at huske er, at ingen søgeordsværktøj er 100% korrekt og heller ikke dette. Søgeordsværktøjer bruger data fra tidligere søgninger og det der blev søgt efter i sidste uge, kan ikke søges i næste uge. Den seneste tendens leveres ikke i Google’s søgeordsdata. Det er grunden til trin 2 , 3 og 4 er meget værdifulde så du kan finde nye temaer uden hjælp fra et søgeordsværktøj.

Skal vi snakke om hvordan vi kan skabe mere trafik på dit site?

Vi rådgiver og hjælper dig gerne, med at få mere trafik på dit website

Vores ekspertise spænder vidt. Fra tekster til websites, webshops og e-handelsløsninger - over sociale medier og AdWords til bannerkampagner.

Skal vi hjælpe dig, så send mig en mail med dine kontaktoplyninger, så vender jeg tilbage til dig.

Kontakt mig

Jesper Bak

Digital marketing specialist

+(45) 60 25 40 09

jesperb@redweb.dk

Ønsker du også at få flere besøgende til dit site?

Jeg ringer gerne!