SEO - Flyt dit site øverst i Google

SEO specialisterne i redWEB deler nu råd og fakta om hvordan dit website eller webshop kommer øverst i Googles organiske søgeresultater og hvorfor Joomla! er en af de bedst optimerede CMS platforme til synlighed i søgemaskiner.

SEO få topplacering i google søgeresultaterne

Samtidig giver vi nogle tips til alle, der har en webshop eller et website i Joomla! om, hvordan man bliver synlig på søgemaskinen Google ved hjælp af SEO optimering. Det er klassisk WordCamp snak, der har bestået sin prøve, og derudover er det en stor introduktion til SEO for enhver med ansvar for digitalt indhold.

Kort sagt: Et råd er at producere en masse kvalitetstekster og følge et par enkle tips for at optimere dit website eller shop og dermed få bedre placering i Googles søgeresultater.

Med Joomla bliver man nemt synlig i søgeresultaterne!

Vi giver Joomla! ros for at være en SEO-venlig platform. Det er et fantastisk open source CMS, der gør dit websted nemt at gennemgå af søgemaskiner. Joomla! løser ca. 40-50% af det tekniske i arbejdet med SEO og er det første store skridt, man kan tage, imod at skabe en synlig og populær online forretning.

Nedenfor har vi skrevet en lille liste med SEO punkter, som giver dig mulighed for, at din hjemmeside eller webshop får en placering øverst på Google.

Optimerings-metoder giver topplaceringer i Google

Google bekymrer sig om din hjemmesides omdømme og relevans, når de vælger, hvilke websteder, der skal have rangering i deres programoversigter. Derfor er det vigtigt for din synlighed på Google, at dit websted er meget velrenommeret med en masse relevant kvalitetsindhold om dit websteds emne.

Synlighed er ekstern, Det er, hvad folk siger om dig i de sociale medier, og hvordan folk linker til din hjemmeside fra deres egne hjemmesider. Det handler om antallet af links og relevansen af ​​webstedet, der linker til dit.

Relevans er internt - det er indholdet, artiklerne, siderne m.m., du skriver og danner indhold om.

Dette bør du overveje som website eller shop ejer

Det er altid vigtigt at stille sig selv spørgsmålet, "hvad forventer jeg selv at blive mødt med" når jeg søger på søgemaskinerne?. Så et af de bedste råd vi kan give, er tænk som dine brugere hvis du vil skabe et relevant website.

  • Dan kvalitetsindhold. For at få et godt omdømme og gode links af høj kvalitet er det indhold, der er linkbart og delevenligt, som skaber en forskel. Du kan læse mere om, hvordan du kan sikre dig kvalitetsindhold længere nede i denne artikel.
  • Skriv nyt indhold ofte. Ved at danne mere / nyt indhold, som søgemaskinerne kan finde. Det hjælper også på, at folk vil komme tilbage og besøge din side oftere.
  • Vær naturlig. For at være relevant er du nødt til at tænke over, hvad din målgruppe ville skrive i Googles søgefelt for at finde det emne, du skriver om. Opret indhold på “normal” dansk, eller i et sprog, som folk i din målgruppe taler.
  • Undersøg søgeord. Brug gerne Google Søgeordsplanlægning
  • Få idéer med Analytics. Tag et kig på din Google Analytics data for at se, hvor dine besøgende lander og læser, og hvad får dem til at blive på din hjemmeside. Dette kan give dig idéer til at skabe nyt indhold, som besøgende måske ønsker på din hjemmeside.
  • Genudgiv ældre indhold. Noget af dit indhold er måske udgivet for et år siden, men er stadig interessant for besøgende og får derfor stadig rangering i søgemaskinerne. Det er i sådanne tilfælde en god idé at genvurdere, opdatere og holde dit indhold relevant og korrekt for dine læsere.
  • Kvalitet ikke kvantitet. Det er ikke antallet af links, der peger på din hjemmeside, det handler om kvaliteten og betydningen af stederne, der linker til dig. Jo højere kvalitet, det site, der linker til dig har, desto større betydning og relevans får dit link i søgemaskine resultaterne.
  • Få gratis links. Du kan benytte Googles Webmasterværktøj til at tjekke for “Gennemgangsfejl” på dit site. Så kan du finde links til evt. ikke-eksisterende sider på dit websted. Klik på “linkes fra” for at identificere websteder, der er knyttet til disse sider, og enten rapportere siden eller kontakte forfatteren af indholdet, der linker til din hjemmeside, for at få dem til at opdatere adressen.
  • Undgå genveje og svindel. Som mange ellers antyder, findes der ingen nemme metoder eller tricks til at komme i toppen af ​​søgemaskiner og derefter bevare placeringen. For at opnå en fremtidssikret placering, så følg evt. principperne i denne artikel.

Sådan skaber man kvalitetsindhold

Som det ses ovenfor er godt indhold nøglen til din placering i søgeresultatet på søgemaskinerne.

Uden godt indhold vil du ikke have nogen besøgende, loyale tilhængere eller nogen trafik fra søgemaskiner.

Her er en række gode råd til, hvordan du skaber kvalitetsindhold, der får besøgende fra sociale medier og eksterne links:

  • Vær interessant. Ingen gider bruge sin tid på kedeligt eller intetsigende indhold.
  • Skab noget brugbart indhold. Hjælp evt. læsere med de problemer, du har kompetencer til at løse.
  • Lav originale undersøgelser og rapporter. Lad vær at genfortælle det, alle de andre siger, men skab i stedet din egen vinkel omkring et emne.
  • Lever god information, hjælp og guides. Lær og adviser dine læsere i, hvordan de gør tingene.
  • Lav gerne lister. Mennesker elsker brugbare lister.
  • Udgiv videoer. Videoer er meget effektive vedr. SEO og nemme at dele / linke til. Folk nyder at se dem, de spredes hurtigt og har tendens til at rangere godt i søgemaskinernes resultater.
  • Find en kreativ niche. Hvis du er god til billedredigering, kunne du skabe spændende infografik.
  • Opret kontroverser. Få dine læsere til at svare og gøre noget. Få dem til at være enten enige eller uenige i det, du siger.

Hvordan SEO optimerer du Joomla!?

Vi anbefaler, at man ikke tager sig af de små ting, men i stedet bruger tiden på at skabe godt, målrettet og relevant indhold, som dine læsere vil dele og linke til. Der er dog et par ting, vi mener, du bør gøre i din Joomla! administration for at gøre den klar til søgemaskineoptimering:

  • www- vs. uden- www. Opret en permanent omdirigering af dit domænenavn, også kendt som 301 redirect. Husk at oprette en 301 redirect regel i .htaccess filen. Generelt skal man her tage en beslutning og vælge enten www -version eller ikke- www -version. Husk at holde dig til det, når du laver links fremover. Derudover bør du også indstille dit foretrukne domæne i Google Webmaster Tools.
  • SEO venlige urls med SH404SEF. Når man har installeret og aktiveret Joomla! modulet SH404SEF, uden at ændre nogle indstillinger, kommer URL’erne til at se nogenlunde sådan her ud: www.domænenavn.dk/index.php/navn-paa-joomla-artikel.html
    Man har dog mulighed for at lave meget pænere URLs, uden f.eks. .html eller index.php. Her kan du læse vores artikel: Pænere joomla URLs med SH404SEF
  • Beskriv dine kategorier. Hvis du benytter kategorier, når du skriver indlæg, har produkter i shoppen e.l., er det vigtigt, at også disse indeholder en relevant beskrivelse af, hvilke produkter / artikler, dine brugere finder i kategorien. Husk at inkludere dit søgeord / søgeordssætning et par gange i beskrivelsen eller overskrifterne.
  • Skift altid adressen manuelt. Brug en page title, som er anderledes end selve adressen på dit indhold. Dette vil sikre dækning af flere søgeord, som kombineres til flere mulige besøgende, end hvis de var identiske. Brug “rediger” knappen ved siden af ​adressen, når du skriver et nyt indlæg til at ændre URL’en.
  • Vis relateret indhold I slutningen af dine indlæg, for at reducere bounce raten, samt forøge antal sidevisninger og tiden, dine læsere bruger, på dit website. Der findes flere måder at gøre dette på i Joomla! Man kan bl.a. oprette footer menu, moduler eller plugins til dette, hvis ikke dit template allerede gør dette ved hjælp af et indbygget modul eller komponent.
  • Hav altid et rent og responsive design. Find et kvalitets template med god kodestruktur, ren CSS, og som er SEO-venligt med et responsive design. Vi kan altid hjælpe dig med at designe dit eget webdesign.
  • Opdater din software for at holde din hjemmeside sikker. Ældre versioner af Joomla! er altid nemmere at hacke. Det vil påvirke din Google rangering negativt for hele dit website og have nedadgående effekt på placeringerne i søgeresultaterne.
  • Sørg for hurtige loadtider. Vær opmærksom på at din hjemmeside bør loade hurtigt.
  • Brug HTTPS i stedet for HTTP. Google foretrækker krypterede og sikre hjemmesider, da disse beskytter brugerens data bedre. Det er i øvrigt et krav, hvis du håndterer vigtige data såsom kreditkortoplysninger og persondata.
  • Ejerskab i søgeresultatet på Google er ikke længere relevant, da Google har droppet Ejerskab funktionen den 28. august i 2014. Selvom det ikke længere er relevant, oplever vi, at der stadig opstår misforståelser omkring effekten af dette.

Alt dette kommer direkte fra redWEBs Digitale Marketing Specialister. Google er den største søgemaskine og derfor en virkelig vigtig side at være synlig på. Ovenstående SEO tips er virkelig værdifulde og vigtige for at få dit websted på side 1 i Googles organiske resultater.

Vil du have topplaceringer i Google?

Få en af landets førerende SEO / SEM specialister til at hjælpe dig med at nå toppen.

Min ekspertise om søgemaskineoptimering spænder bredere end bare optimering. Jeg anvender altid holistisk SEO der sikre dig synlighed på mere end bare Google.

Skal jeg hjælpe dig, lige som jeg har hjulpet andre, så udfyld dine kontaktoplysninger, så vender jeg tilbage til dig.

Klik her og lad mig kontakte dig

Jesper Bak

Digital marketing specialist

+(45) 60 25 40 09

jesperb@redweb.dk