Skaler og personaliser dit website i realtid

Sender du personaliserede emails gennem marketing automation software, så kender du til effekten af personaliseret indhold.

Men hvad med dit website eller webshop? - er indholdet også personaliseret til dine besøgende, når de kommer fra google og leder efter et produkt eller service?

Disse virksomheder personaliserer deres indhold

Vi har bl.a. hjulpet disse virksomheder med at skabe muligheden for personalisering af indhold på deres platforme.

Personalisering er en af de største trends i marketing lige nu, men ikke alle virksomheder har muligheden for at kunne følge med strømmen.

Der er mange faktorer involveret i personaliseringsprocessen, og selvom en virksomhed er opmærksom på vigtigheden og fordelene ved personalisering, kan endepunktet stadig være utilgængeligt på grund af f.eks. teknologiske eller strategiske begrænsninger.

Det er ikke alle systemer der er udviklet til at klare opgaverne og mange virksomheder ender med at opgive at tage det vigtige skridt, fordi det er for kompliceret om ekstremt omkostningstungt.

Der er klare fordele ved at implementere personalisering i alle aspekter af dit brand. Blandt andet fordi:

I 2018 vil virksomheder, der investerer i alle former for personalisering, sælge 20% mere end virksomheder, der ikke har.

 Kilde: Gartner

Men da "udstyret" langt fra er klar til det, forpasser størstedelen af virksomheder herhjemme muligheden for at skabe mere omsætning i årene fremover, og det kan ende med at blive en kritisk beslutning for virksomhedens eksistens.

Tag fuld styring på weboplevelsen

Den evolutionære Aesir Context Marketing platform handler først og fremmest om weboplevelser. Aesir CMS'et udgør kernen i platformen, men det handler om meget mere end bare content management. Hver enkelt komponent er sammenkædet og arbejder sammen for at danne et sammenhængende miljø, hvor engagement informerer indhold, hvor data informerer e-handel, osv.

Hver komponent har muligheden for at anvende automatisk personalisering i realtid. Ved at analysere brugernes adfærd, præsenterer Aesir det rette indhold til den rette person på det rette tidspunkt for optimale konverteringsrater og et hurtigt ROI.

Det er ligegyldigt hvilket type website, du administrerer eller vil administrere i fremtiden - fordi alt er integreret i Aesir, er det også skalerbart til præcis det formål, du ønsker.

Eksempler på Aesir hjemmesider

Blandt andet har Aesir været brugt til:

  • Mindre B2B og B2C webshops
  • Offentlige hjemmesider med avancerede selvbetjeningsfunktioner og intranet
  • Enkle portfolio sites
  • Større transport-, søfarts- og logistik sites
  • Større internationale B2B webshops med egne produktionssystemer
  • Kursus og booking portaler
  • Flerårige EU-projekter med fuld GDPR-compliance

Personalisering er enormt virkningsfuldt for alle disse sites, fordi alle deres forskellige brugere er på udkig efter helt forskellige ting. Nøglen er at imødekomme deres unikke ønsker og behov på en sømløs måde for at give dem præcis det, de ønsker at se, når de vil se det.

Aesir gør alt dette automatisk og i realtid. Gennem vores mange års erfaringer med kunder, både små og store, har vi set om og om igen at personalisering er vejen fremad, og det er derfor, at det er kernen i måden, hvorpå Aesir præsenterer dit inhold.

Se, hvordan verdens største producent af legepladser bruger Aesir Context Marketing.

Resultater af personalisering

Der er mange fordele ved personalisering, og det er mange af disse funktioner, som Aesir er bygget op omkring:

  • Mere positive og meningsfyldte oplevelser - undgå irrelevant indhold
  • En konsekvent oplevelse - uanset hvilken kanal en person foretrækker
  • Fastholdelse af brugere - en besøgende vender ofte tilbage, hvis de får en god oplevelse
  • Øgede konverteringsrater - med personlige calls to action
  • Differentierede brand budskaber - du behøver ikke at ensrette din marketing overfor alle

Få et indblik i fremtiden med Aesir

Jo bedre du er til at levere en postiv brugeroplevelse og at kunne reagere på personlige behov, jo bedre er dit website, og jo mere vil du få ud af dit indhold eller dine produkter. Dette er en universel regel uanset hvilken type website, du gerne vil promovere.

Og når du har skræddersyet dit nuværende indhold, kan du derefter bliver ved med at bygge ovenpå i en personaliseringscyklus, der går igen i alle aspekter af din digitale tilstedeværelse. Sådan kan du sikre dig, at du ikke kun optimerer en enkelt del af din strategi, men alle parter samtidig.

Det er derfor, at websites med Aesir er længere fremme end andre konkurerende løsninger.

Vil du vide mere om personalisering?

Vi har i redWEB opbygget stor erfaring med personalisering af websites, og vil gerne dele ud af vores viden.

Vil du vide hvordan personalisering kan får dine konverteringer til at eksplodere, så kontakt mig gerne. Jeg vender tilbage til dig snarest.

Hør mere om personalisering - klik her

Ronni K. Gothard Christiansen

CEO

+(45) 23 88 87 70

ronni@redweb.dk