Skaler og personaliser dit website i realtid

Er indholdet på dit website eller webshop personaliseret til dine besøgende, når de kommer fra google og leder efter et produkt eller service?

Personaliser dit website i realtid

Sender du personaliserede emails gennem marketing automation software, så kender du til effekten af personaliseret indhold.

Personalisering er en af de største trends i marketing lige nu, men ikke alle virksomheder har muligheden for at kunne følge med strømmen.

Der er mange faktorer involveret i personaliseringsprocessen, og selvom en virksomhed er opmærksom på vigtigheden og fordelene ved personalisering, kan endepunktet stadig være utilgængeligt på grund af f.eks. teknologiske eller strategiske begrænsninger. Det er ikke alle systemer der er udviklet til at klare opgaverne og mange virksomheder ender med at opgive at tage det vigtige skridt, fordi det er for kompliceret om ekstremt omkostningstungt.

Disse virksomheder personaliserer deres indhold

Vi har bl.a. hjulpet disse virksomheder med at skabe muligheden for personalisering af indhold på deres platforme.

Få udbytte af en personaliseret webløsning

Der er klare fordele ved at implementere personalisering i alle aspekter af dit brand. Blandt andet fordi:

I 2018 vil virksomheder, der investerer i alle former for personalisering, sælge 20% mere end virksomheder, der ikke har.

 Kilde: Gartner

Men da "udstyret" langt fra er klar til det, forpasser størstedelen af virksomheder herhjemme muligheden for at skabe mere omsætning i årene fremover, og det kan ende med at blive en kritisk beslutning for virksomhedens eksistens.

Tag fuld styring på weboplevelsen

Personlisering af websites er blot starten på en helt ny type digitale oplevelser, som styres af digital experience platforme (DXP).  DXP forbinder data med indhold, på forskellige måder og med forskellige muligheder. DXP har til formål at levere suveræne digitale brugeroplevelser, som opfylder kundens behov bedre, end det bliver gjort i dag.

Vi har valgt at bruge Aesir Context Marketing platformen, fordi den først og fremmest er bygget til at levere next level weboplevelser og forbinde alle led af den digitale line of business med data.

Aesir CMS'et udgør kernen i platformen, men det handler om meget mere end bare content management. Hver enkelt komponent er sammenkædet og arbejder sammen for at danne et sammenhængende miljø, hvor engagement informerer indhold, hvor data informerer e-handel, osv.

Hver komponent har muligheden for at anvende automatisk personalisering i realtid. Ved at analysere brugernes adfærd, præsenterer digital experience platformen det rette indhold til den rette person på det rette tidspunkt for optimale konverteringsrater og et hurtigt ROI.

Det er ligegyldigt hvilket type website, du administrerer eller vil administrere i fremtiden - fordi alt er integreret i Aesir, er det også skalerbart til præcis det formål, du ønsker.

Eksempler på hjemmesider som er bygget på Aesir

Aesir platformen udbredes løbende i takt med at flere virksomheder får øjnene op for de konkurrencemæssige fordele platformen giver og platformen danner rygraden i en række digitale løsninger, såsom:

  • B2B og B2C webshops
  • Offentlige hjemmesider med avancerede selvbetjeningsfunktioner og intranet
  • Portfolio sites
  • Større transport-, søfarts- og logistik sites
  • Større internationale B2B webshops med egne produktionssystemer
  • Kursus og booking portaler
  • Store EU-projekter med fuld GDPR-compliance

Personalisering er enormt virkningsfuldt for alle disse sites, fordi alle deres forskellige brugere er på udkig efter helt forskellige ting.

Nøglen er at imødekomme deres unikke ønsker og behov på en sømløs måde for at give dem præcis det, de ønsker at se, når de vil se det.

Aesir gør alt dette automatisk og i realtid. Gennem vores mange års erfaringer med brugeradfærd, brugerrejser og kundeudvikling, både små og store, har vi set, at personalisering er vejen fremad og er kernen i fremtidens digitale løsninger.

Se, hvordan verdens største producent af legepladser bruger Aesir Context Marketing.

Resultatet af personalisering

Der er mange fordele ved personalisering, og vi har valgt Aesir som vores foretrukne digitale experience platform, da det er bygget til at opfylde disse krav til fremtidens platform. 

  • Skabe positive og meningsfyldte oplevelser og connecte indhold med data
  • Levere en konsekvent omni-channel oplevelse, uanset hvilken kanal en person foretrækker
  • Fastholdelse af brugere - en besøgende vender ofte tilbage, hvis de får en god oplevelse
  • Øgede konverteringsrater ved at levere den rette call-to-action på rette tid.
  • Differentierede budskaber afhængig af brugerens context - du behøver ikke at ensrette din marketing overfor alle

Få et indblik i fremtidens digital experience platforms

Jo bedre du er til at levere en postiv brugeroplevelse og at kunne reagere på personlige behov, jo bedre er dit website at besøge, og jo mere vil du få ud af dit indhold og  i sidste ende din markedsføring. Dette er en universel regel uanset hvilken type website, du bruger.

Men med en digital experience platform som backbone i dit digitale setup, er det muligt at personalisere og skræddersy indholdet på dit website, ud fra data og adfærdsanalyser, som ikke før har været mulig.

Når du har skræddersyet dit nuværende indhold, kan du derefter bliver ved med at bygge ovenpå i en personaliseringscyklus, der går igen i alle aspekter af din digitale tilstedeværelse.

Det er derfor, at websites som er bygget på en digital experience platform, er længere fremme end andre konkurerende løsninger.

Vil du vide mere om personalisering?

Vi har i redWEB opbygget stor erfaring med personalisering af websites, og vil gerne dele ud af vores viden.

Vil du vide hvordan personalisering kan får dine konverteringer til at eksplodere, så kontakt mig gerne. Jeg vender tilbage til dig snarest.

Hør mere om personalisering - klik her

Ronni K. Gothard Christiansen

Udviklingschef

+(45) 23 88 87 70

ronni@redweb.dk

Vi har hjulpet mange virksomheder med personalisering af deres indhold

Skal vi hjælpe dig?