IBC Kurser

Kursusbooking i context

Udfordringen

redWEB fik til opgave at designe en ny hjemmeside til en national kursusudbyder, samt at strømline bestillingsprocessen for alle målgrupper.

Der skulle desuden implementeres et mere fleksibelt notifikationssystem, der automatisk kan sende mails med oplysninger omkring kurser, samt promovering til fremtidige kurser. 

Alt skulle bindes sammen af en bedre digital brugeroplevelse og gøre webstedet mere tilgængelig, for et bredere publikum.

Løsningen

Vi udviklede et fuldt redesign med fokus på på simpel, intuitiv kategorisering og dynamiske formularer, der gør det hurtigt og nemt for brugere, at finde et kursus og tilmelde sig. 

Vi integrerede vores mailflow-plugin, der giver IBC mulighed for at automatisere udsendelsen af meddelelser omkring kommende kurser og informere deltagere om relevante kurser i fremtiden.

Derudover resulterede vores fokus på brugervenlighed i forøgede muligheder for mere effektiv lead generering.

"Vi er nu kommet rigtig godt i luften med IBC Kursers nye hjemmeside, og jeg vil gerne sige tak for et godt samarbejde i dette projekt..."

Det har været en rigtig god oplevelse at arbejde sammen med redWEB gennem hele forløbet. Udvikleren har især været en fantastisk tovholder og udvikler at arbejde sammen med.

Vi har oplevet en minimal mængde af tilbageløb, og har vi stødt på udfordringer har udvikleren været virkelig god til at komme med gode løsningsforslag. Udvikleren er hurtigt til at sætte sig ind i vores behov og omdanne disse til mulige løsningsforslag, og udvikleren udtrykker sig på en måde der er forståelig for ikke-udviklere.

Vi har arbejdet med en del udviklere de seneste par år og må indrømme, at det er sjældent, at vi har arbejdet sammen med en, der er så engageret og nem at samarbejde med som udvikleren hos redWEB.

Vi har derudover også været rigtig glade for redWEB’s designer igennem designfasen, der har forstået hvilken vej IBC Kurser ønskede at gå og vi har kun fået positive tilbagemeldinger i forhold til det nye look.

RedWEB har nogle dygtige medarbejdere og vi har sat pris på det gode samarbejde, og vi glæder os til at komme i gang med de nye opgaver der venter forude sammen med redWEB.

Mads Gorm Larsen – Uddannelseschef hos IBC Kurser

IBC Kurser

IBC – International Business College - er en moderne uddannelsesinstitution med base i seks byer i Danmark. IBC Kurser er deres platform til specialiserede efteruddannelseskurser.

Aesir Context Marketing platformen er også grundlaget for disse virksomheders fremtidssikrede webløsning

Genopfindelse

IBC Kurser hjemmesiden fik den fulde overhaling med fokus på at styrke brugervenligheden og give dem et moderne og mere fleksibelt design, som afspejler deres brand.

Vi fokuserede også på at opbygge en intuitiv struktur til kursusvalg, der gør det nemt at finde de ønskede kurser, tilmelde sig og følge programmet før, under og efter kurset.

Optimeret booking

Ved hjælp af redEVENT plug-in'et til Aesir Context Marketing platformen, gør systemet det enkelt at håndtere kursusbooking og det er hurtigt at oprette nye arrangementer, der samtidig understøtter pagination og flere sprog.

Målet var at skabe et mere åbent og indbydende system med mindre besvær for medarbejdere, og samtidig imødekomme potentielle kursister bedre, så de bliver mere tilbøjelige til at tilmelde sig et kursus, og på den måde understøtte organisationens målsætninger. 

Målrettede og automatiserede mail kampagner

En del af løsningen til IBC Kurser var at implementere redMAILFLOW, der giver mulighed for at opsætte automatiserede notifikationer og e-mail-kampagner til et bestemt kursus.

Hvis en bruger tilmelder sig et kursus, bliver de automatisk underrettet om eventuelle ændringer i tidsplanen, praktiske oplysninger omkring kurset, dokumenter fra underviseren, eksamensresultater, mv.

Derudover kan der udsendes målrettede mails til kursister, der eksempelvis har deltaget i et nybegynder kursus, så de automatisk bliver underrettet om avancerede kurser senere.

Det handler ikke kun om konverteringer

Det giver ligeså god mening at fokusere på dine nuværende brugere og kunder, såvel som de nye. 

Det er altid lettere at prikke til dem, der allerede kender dig og få dem til at slå til, end at skulle overbevise ukendte personer om dine kvaliteter.  

Spørgsmålet er derfor: Hvor godt du kender dine brugere og kunder? Skriv til mig, hvis du gerne vil vide mere.

Kontakt mig

Ronni K. Gothard Christiansen

CEO

+(45) 23 88 87 70

ronni@redweb.dk