KOMPAN

Digital Experience Platform med PIM i centrum

  • PIM,
  • Webdesign,
  • Webshop,
  • DAM

Udfordringen

KOMPAN er verdens største product af legepladser og legeudstyr med internationale afdelinger i over 20 lande verden over. 

KOMPAN havde en del administrative udfordringer som f.eks. en forældet og kompliceret e-handelsløsning, samt en mangel på samarbejdende processer, der resulterede i ineffektive arbejdsgange.

Derfor ønskede de en skræddersyet Aesir-løsning til at opgradere de gamle systemer og integrere nye funktioner og processer for at støtte deres internationale vækst.

Løsningen

KOMPANs internationale webshops indeholder mere end 1.000 produkter med 11.000 varianter, hver især med deres egne statistikker og datapunkter.

Aesir PIM blev det centrale styringspunkt for alt produktinformation, og formidler det på tværs af 20+ internationale butikker i samarbejde med KOMPANs produktions og ERP-system for en styrket værdikæde i hele organisationen.

Gennem indsamling af adfærdsdata, kan KOMPAN nu berige hele værdikæden fra marketing til salg.

"Muligheden for adfærdsbetinget online marketing som bl.a. Pattern Based Responsivness, Behavioural Targeting, Event Tracking og Dynamiske Call-To-Action moduler giver os mulighed for at tilpasse brugeroplevelsen og forkorte kunderejsen."

Thomas Esmann – Global Marketing Manager hos KOMPAN

Altid opgraderet

Med over 20 internationale shops, er det en enorm opgave for KOMPAN at sikre ensartet information, og det er også enormt dyrt at vedligeholde. Med Aesir kan det hele klares fra et sted og alle shops kører samme version - alle altid opgraderet til nyeste version.

International vækst

Med en digital tilstedeværelse i mere end 20 markeder, med flere på vej, bruger Kompan Aesirs indbyggede værktøjer til at lokalisere og oversætte deres data på tværs af landegrænser. Når det bliver tid til udrulning i nye markeder, er processen da blevet standardiseret.

Foruden de omkostninger, der bliver sparet ved reducerede arbejdsprocesser, er løsningen også designet til at optimere de digitale indtægtskilder, der løber gennem hjemmesiden og andre kanaler. Det drejer sig bl.a. om højere konverteringsrater på nye og tilbagevendende kunder, bedre leads til salgsafdelingen, dybere info omkring målgrupper og personaliseret markedsføring på bl.a. Google AdWords og sociale medier via kontekstuel sammenhæng.

Konverteringsrater er steget mellem 300-500% i Danmark på blot et halvt år.

Mere end bare PIM

For at kunne understøtte KOMPANs globale udvikling, fungerer Aesir PIM som det centrale hovedkvarter for al produkt og virksomhedsmateriale. Systemet kan derfra distribuere data automatisk til alle de forskellige sites, hvor det står klart til publicering med ensartet information. Aesir DAM håndterer alle digitale materialer og samarbejder med PIM for at berige sitets indhold.

Aesir indsamler unik adfærdsdata fra de besøgende, der kan udnyttes til at gøre brugeroplevelser mere personlige og meningsfyldte, uanset hvilken målgruppe besøger KOMPANs site. En mere målrettet strategi fører til optimerede workflows, og systemet kan f.eks. automatisk notificere sælgerne, hvis en bruger viser særligt høj engagement gennem deres adfærd.

Få at vide hvordan

Fremtidssikret

KOMPAN er i øjeblikket fokuseret på at forenkle deres forretningsinfrastruktur for at sænke omkostninger. Ved at skabe fokus omkring simplificeringen af KOMPANs værdikæde kan vi reducere mængden af tredjeparts værktøjer. Ikke blot gør dette medarbejdernes hverdage lettere, det resulterer også i lavere omkostninger og færre tekniske problemer.

Ved derefter at binde de forskellige systemer sammen, bliver det nemmere at arbejde effektivt og målrettet mod et fælles strategisk resultat. Med Aesirs værktøjer, er KOMPAN i stand til at reducere mængden af tredjepartskomponenter med op til 60-70% og processer med 70-80% i løbet af de næste par år.

Vi knækkede koden

KOMPANs løsning er en blanding af virksomhedsforståelse, teknologiforståelse og ikke mindst menneskeforståelse.

I bund og grund handler det egentlig om at sætte kunden i centrum. Det lyder enkelt, men det er en større proces at rent faktisk transfomere hele virksomhedens værdisætning omkring denne filosofi. Det er vi eksperter i.

Skal vi knække koden for din virksomhed?

Kontakt mig

Ronni K. Gothard Christiansen

CEO

+(45) 23 88 87 70

ronni@redweb.dk