Maersk Training

Kursusportal med brugeren i centrum

  • Website,
  • optimering,
  • Web booking

Udfordringen

redWEB fik til opgave at lette salget af online kurser for Maersk Training og samtidig stå som teknisk leverandør ved implementering af kursussite, med integration til eksisterende kursusstyringsværktøj. 

Systemet skulle desuden optimere processerne for kursustilmelding hos Maersk Training ved at spare ressourcer hos de involverede medarbejdere.

Løsningen

redWEB fik til opgave at lette salget af online kurser for Maersk Training og samtidig stå som teknisk leverandør ved implementering af kursussite, med integration til eksisterende kursusstyringsværktøj. 

Systemet skulle desuden optimere processerne for kursustilmelding hos Maersk Training ved at spare ressourcer hos de involverede medarbejdere.

"redWEB og Maersk Training har igennem de sidste 3 år gennemført mere end 30 forskellige delprojekter."

Og vi er fuldt ud tilfredse med det høje tekniske niveau samt deres evne til at omsætte det vi ønsker til en virkelighed der fungere. redWEB er effektive, produktive og deres output fokus er værdsat i vores organisation. Vi forventer at fortsætte samarbejdet med redWEB i mange år.

Christian Solmunde Michelsen – Global Marketing Manager, Maersk Training

Teknisk leverandør og sparringspartner

redWEB står som teknisk leverandør til løsningen, men fungerer på lige fod som sparringspartner for Maersk Training.

Nemt kursusoverblik

På websitet kan man hurtigt danne sig et overblik, over de kurser som Maersk Training tilbyder. Kurserne er opsat på websitet i komponenten redEVENT, udviklet af redWEB.

Strukturen gør, at man kan søge på brancherelaterede- eller lokationsbaserede kurser og derfor kun få de relevante kurser præsenteret.

Ligeledes er det muligt at søge med fritekst, hvis man allerede kender navnet på kurset. Maersk Training tilknytter selv lokationen og kategorien til kurset, hvorefter dette automatisk indekseres på websitet. Der er mulighed for at læse mere, både om selve kurset, samt lokationen, samt at tilmelde sig til kurset direkte på websitet.

Webservice integration & procesoptimering

Gennem webserviceintegration registreres alle bookinger foretaget gennem det nye booking system også i ERP. Ligeledes er det muligt at foretage booking gennem ERP, som går den anden vej. Dermed sikres det, at kurserne ikke overbookes, da hvert kursus har begrænsede pladser defineret af Maersk Training. 

Ved at frigive ressourcer hos Maersk Training kan disse ressourcer allokeres til at fokusere på udviklingen af forretningen fremfor administration af tunge IT-systemer.

Vil du vide mere?

B2B portal – elektronisk key account management

Der er udviklet en komplet B2B portal til sitet, hvor Maersk Trainings større kunder kan logge på og danne sig et overblik over deres kursushistorik. B2B området gør det nemt at håndtere kursustilmeldingen på deres egne præmisser, og får mulighed for at tilmelde deres ansatte 24/7, når det passer dem.

Ud over komplet historik over alle medarbejdere, som har været på kurser hos Maersk Training, kan de også se status på gennemførte kurser og tilmelde mange medarbejdere ad gangen. Projektet tog sit udgangspunkt i en workshop og wireframe model, som blev præsenteret for flere af Maersk Trainings større kunder, hvortil der kom input og feedback og førte til en mere skræddersyet løsning til netop deres behov 

Vi skaber overensstemmelse

Det er altid en kompliceret proces at sørge for, at alt stemmer overens, når man arbejder med et brand så stort som Maersk. Det er en samtale, der går begge veje, og det er vigtigt, at man har respekt for kundens behov.

Med en kombination af både virksomhedsforståelse og teknisk forståelse, opnår vi de bedste resultater. Vores løsninger er bygget på at skabe denne overensstemmelse.

Vi vil gerne høre fra dig, hvis du har lignende behov.

Kontakt mig

Ronni K. Gothard Christiansen

CEO

+(45) 23 88 87 70

ronni@redweb.dk