Palby Marine

Unik B2B2C løsning med ERP

  • B2B,
  • B2C,
  • Webdesign

Udfordringen

Palby Marine ville øge salget af deres 10.000+ produkter gennem nemmere ordrehåndtering fra deres 500+ forhandlere i Danmark, Grønland og Færøerne. Et af målene var hurtig ekspedition samt nem søgning i kataloget direkte fra forsiden.

Derudover var der ønsker om øget trafik på sitet, med mulighed for søgning i produktkataloget for slutbrugere, samt opretning af indkøbssedler - dog uden direkte ordreafgivelse. På den måde ville Palby styrke relationen mellem dem og deres forhandlere.

Derudover var løbende vedligeholdelse en prioritet, hvorfor en komplet integration af Microsoft AXAPTA blev en del af løsningen. Al vedligeholdelse af produkter udføres derfor i AXAPTA og opdateres automatisk.

Løsningen

Slutbrugerne kan finde Palbys website gennem specifik produktsøgning, da alle produkter ligger indekseret på Google. Derudover er der på sitet taget højde for de søgninger, som omhandler Palbys produkter i en kontekst. Dette kunne f.eks. være ”montering af køleskab i båd” eller ”olieskift på bådmotoren”.

Ved brug af en tips og nyhed-sektion, med italesættelse af Google-søgninger, genererer Palby organisk trafik på sitet fra potentielle kunder, som de kan videresende til deres forhandlere. 

Varerne er sat op for at tilgodese alle typer besøgende. Derfor er de præsenteret på shoppen både visuelt med billeder og tekst for at tilgodese de ”læsende” besøgende og ikke mindst søgemaskinerne.

"Vi har været meget tilfredse med samarbejdet med redWEB. Inden vi valgte redWEB som leverandør til vores nye hjemmeside, havde vi en lang proces med fem forskellige webhuse, der kom med deres bud på en løsning."

Vi valgte redWEB fordi vi følte, at de forstod vores forretning og kunne se hvor vi ville hen med vores nye side. Under hele forløbet har redWEB været meget fleksible, og hurtigt rettet ting vi ikke var tilfredse med. Så vi nu har et site vi er meget glade for.

Michael Møller – Webansvarlig hos Palby

Styrket relation til forhandlerne

Som slutbruger er det ikke muligt at handle direkte fra Palby. Man kan dog tilføje produkter til en indkøbsliste, som så bliver sendt til den lokale forhandler. På denne måde styrker Palby relationen til deres forhandlere ved ikke at tage deres lokale ordrer fra dem.

Fleksible, skræddersyede løsninger

Vores løsninger er bygget specifikt til vores kunders behov. Læs videre, hvis du vil se resultaterne.

Om Projektet

Palby Marine søgte en metode til at stimulere salget af deres 10.000+ produkter ved brug af strømlinet ordrehåndtering fra deres 500+ forhandlere i Danmark, Grønland og Færøerne.

Et af målene med projektet var at accelerere ekspeditionen, samt at gøre søgning i kataloget direkte tilgængelig fra forsiden. Derudover var der ønsker om øget aktivitet på sitet ved brug at integreret og søgbart produktkatalog, samt nye features som f.eks. en indkøbsseddel.

Kernen af løsningen er en komplet integration mellem Microsoft AXAPTA og webshoppen, hvor al produktdata og ordreinformation dermed bliver styret fra ét sted, hvilket sparer forhandlerne ekstra tid på vedligeholdelse af deres varer, samt oprettelse af nye produkter.

Målrettet Google indeksering og søgning

For at styrke Palbys produktsøgninger gennem Google, er der blevet benyttet en særlig type SEO-indeksering baseret på kontekst. Det vil sige, at i stedet for bare at fokusere på produkttyperne og navnene, indgår de i brugsbaserede søgninger. Det kunne f.eks. være "sikkerhedsudstyr til gummibåd" eller "montering af el-motor". 

Dermed kan man øge mængden af organisk traffik fra brugere, der måske ikke er fageksperter. Ved at kombinere de kontekstuelle søgninger med relevant indhold kan man på enkel vis introducere nye brugere til avancerede teknikker og specialiserede produkter - med fokus på brugervenlighed.

Det gælder om at forkorte brugerrejsen og dirigere potentielle kunder til de varer, de leder efter, så hurtigt som muligt. 

Visuelt og tekstuelt

Varerne på Palbys shop er sat op for at tilgodese alle typer besøgende. Derfor er de præsenteret på shoppen både visuelt med billeder, men også med detaljeret beskrivende tekst for at tilgodese de ”læsende” besøgende og ikke mindst søgemaskinerne.

Derudover er der også opsat flere indgangsvinkler til de diverse produkter i shoppen, plus en avanceret søgefunktion til dem, der ved præcist, hvad de leder efter.

Shoppen er bygget op omkring en produktoversigt, hvor dem, der foretrækker at browse, kan kigge igennem de specifikke kategorier. Hvis man er usikker på, hvad for et produkt, der passer, kan man klikke på ”find udstyr” for at blive inspireret.

Få en unik og visionær løsning

Palby Marine havde nogle særlige ønsker, som vi udvikede og implementerede i fællesskab. Det førte til en unik struktur baseret på et stærkt vision, der sendte dem til tops i deres marked. Det kan vi også gøre for din virksomhed.

Kontakt mig

Ronni K. Gothard Christiansen

Udviklingschef

+(45) 23 88 87 70

ronni@redweb.dk