Spirit Icons

Stil, brugervenlighed og intuitivt design

  • Webdesign,
  • Webshop,
  • E-commerce

Udfordringen

Spirit Icons følte sig begrænsede af deres gamle løsning og søgte en mere proaktiv webshop, der kunne hjælpe dem med at udvikle deres digitale profil og gøre deres brand mere genkendeligt fremadrettet.

Målet var at levere en brugeroplevelse med fokus på inspiration og historiefortælling. Spirit Icons ønskede en webshop, der var mere end bare et produktkatalog, som de kan bruge til at styrke forholdet til forhandlerne.

Løsningen

Den nye Spirit Icons shop er bygget på Aesir platformen og fungerer som en forbundet B2B og B2C e-handelsplatform, der indsamler viden om målgrupper og giver mulighed for personlige oplevelser.

Der er blevet designet en helt ny type brugerrejse med det formål at inspirere og guide brugerne mod de rette produkter og samtidig skabe forbindelser mellem kunder og forhandlere via selvstændige storefronts.

Leverandør, sparringspartner og teknisk rådgiver

Samarbejdet med Spirit Icons var en effektiv proces, der førte til klare resultater. Fordi alle parter var på samme bane med et stærkt koncept, blev den komplette løsning planlagt og lanceret med blot 3,5 måneders arbejde.

Andre webshops, vi har udviklet

redWEB er et af de mest erfarne bureauer i Danmark, når det kommer til e-handel. Læs mere om vores omfattende løsninger.

Styrkede relationer

Spirit Icons gør utroligt meget ud af at bevare de gode relationer til deres forhandlere, og derfor var det en høj prioritet, at løsningen skulle kunne medvirke til at styrke disse forhold.

Ved lanceringen af den nye Spirit Icons webshop blev der derfor også lanceret en særskilt julekampagne i samarbejde med forhandlerne. Hver forhandler har fået deres egen fuldt integrerede storefront med et unikt underdomæne på Spiriticons.dk. Når en kunde besøger kampagnesiden efter at have set TV-reklamen, kan de vælge deres lokale favorit forhandler og købe ekslusive julekampagne produkter, der ikke bliver udbudt i den normale shop.

Spirit Icons står selv for ordrehåndtering, og varerne bliver derefter leveret direkte til kunderne. Forhandleren bliver derfor en del af et fælles Spirit Icons netværk og får fuldt udbytte af kampagnen, også selv om varerne ikke er på lager i den fysiske butik. De selvstændige storefronts kan derefter benyttes til at lancere flere unikke kampagner fremover, og forhandlerne vil kunne udbyde hele Spirit Icons' sortiment fra deres indbyggede shopp, også selvom de måske kun har et begrænset udvalg i butikken.

Inspirationsunivers

De fleste webshops gør ikke meget ud af at levere personlige kundeoplevelser, der opfordrer både nye og gamle brugere til at finde det rette produkt. Med det nye Spirit Icons site blev der lagt vægt på at skabe et inspirerende univers, der gør det nemmere for kunder at finde præcis det smykke, der passer til dem.

Dette har resulteret i flere unikke funktioner, deriblandt en "gavefinder", som bruges til at guide brugeren mod den perfekte gave. "Find din stil", som deler sortimentet op i flere kategorier via inspirerende historefortælling, samt digitale kataloger til Spirit Icons forskellige kollektioner.

Med en mere personlig og indbydende brugeroplevelse vil Spirit Icons kunne forkorte kundens rejser hen imod netop den rette vare. Og I takt med at shoppen vokser, og mere og mere brugerdata bliver indsamlet, vil Spirit Icons kunne bruge Aesir til at personalisere brugeroplevelsen for samtlige målgrupper og give kunderne en oplevelse, der lægger sig tættere op af det, man er vant til fra en fysisk butik.

Intensivt samarbejde

Den nye Spirit Icons webshop er skabt gennem et tæt samarbejde mellem Spirit Icons, redWEB og Forsstrøm, der også er Aesir partner. Der blev i fællesskab planlagt en helt ny retning for Spirit Icons for at levere en tidssvarende og funktionsrig webshop, som skal være et aktivt og fremtidssikret værktøj i udførelsen af Spirit Icons' vækststrategi.

Spirit Icons stod selv for administrationen af deres produktdata - og med endelig godkendelse af indhold. Forsstrøm er et kreativt marketingbureau og stod for tekstforfatning, mens redWEB varetog den tekniske implementering af Aesir platformen og fik det hele til at spille sammen.

Det strategiske samarbejde sikrede fuld konceptualisering, design, indhold og implementering på kort tid, og medvirkede, at alle aspekter af projektet forløb med henblik på solid planlægning og tætte deadlines i opløb til lanceringen af Spirit Icons nye TV-kampagne til julesalget.

Med den nye løsning kan Spirit Icons bevæge deres fokus henimod endnu mere aktiv servicering af deres kunder og forhandlere.

Har du et særligt ønske til din webshop?

Det havde Spirit Icons, og vi udviklede derfor en unik løsning til deres behov.

Hvis du har idéer, du gerne vil have indfriet, eller bare vil have en bedre webshop, så kontakt os nu, vi giver dig gerne et tilbud.

Kontakt mig

Jim Vestergaard

CEO - DK

(+45) 22 91 96 84

jiv@redweb.dk