phone icon

Context Marketing – Fremtiden er nu!

Context Marketing er fremtidens metode til at nå ud til dine kunder og gøre din markedsføring mere personlig. Hvad er det, og hvordan virker det?

Du kan sikkert alerede mærke det på jeres trafik. De gamle marketingmetoder er ved at uddø. Bannerreklamer og pop-ups er stort set ubrugelige i forhold til deres effektivitet. Hver enkelte kanal på internettet er et konstant bombardement af information fra alle sider, og brugerne gør oprør imod det. De blokerer annoncer, de afmelder deres abonnementer, de sletter deres apps og de slår underretninger fra.

Folk har generelt tabt meget af deres tillid til reklamer og annoncering på grund af den dårlige brugeroplevelse, der er forbundet med at blive afbrudt konstant.

Hvad nu hvis du kunne tale direkte til din målgruppe udenfor dine reklamer?

I dag er brands opbygget lige så meget af kunderne selv, som af din markedsføring. Det kan f.eks. være fra mund-til-øre, ved at bruge dit produkt til at forbinde med en anden person, eller gennem de forskellige former for sociale medier, både positivt og negativt stemt. Konteksten af disse interaktioner er det, der bestemmer, hvordan målgruppen kommer til at reagere på dit produkt.

Context marketing handler egentlig om at genopbygge tilliden, at være ikke-påtrængende, og engagere med folk på deres eget niveau.

trans.jpg

Hvorfor bruge Context Marketing?

Hvis Content Marketing handler om at tiltrække brugere ved brug af et værdifuldt katalog af indhold, der er værd at læse og engagere med, så er Context Marketing det næste skridt derfra. Hvorfor synes dine brugere, at dit indhold er værd at læse? Hvordan finder de det? Hvornår vil de se det?

Den enkle måde at beskrive Context Marketing på er:

  • Det rigtige indhold
  • Til de rigtige brugere
  • På det rigtige tidspunkt


Context Marketing handler om at undersøge din målgruppes behov og ønsker nøje, og sende dem positive, relevante, og personlige budskaber for at oprette en virtuel forbindelse.

Du kan tænke på det som den digitale version af at bestyre en fysisk butik, for eksempel en tøjbutik. Hvis du er indehaver af en tøjforretning, har du mulighed for at snakke direkte til dine kunder på en personlig måde - spørge dem omkring deres præferencer, om de har haft en god dag, hvad for et arbejde de har og hjælpe dem med at udvælge det produkt, der passer lige til dem.

På grund af internettets upersonlige natur, er det umuligt at gengive denne oplevelse nøjagtigt, men idéen har stadig en enorm mængde potentiale. Hvad nu hvis du kunne konvertere flere brugere ved at personliggøre måden, hvorpå dine brugere anvender dit website?

Hvis du kunne tale til dem på deres eget sprog, gøre det lettere for dem at finde produkter af en bestemt type eller farve og tilpasse dit websted afhængigt af, hvilke indgangspunkter dine brugere anvender.

Der er mange måder, hvorpå du kan engagere dine brugere uden at skulle afbryde dem eller være fuldstændig afhængig af dit indhold. Opbygning af tillid går begge veje, og du er i sidste ende ansvarlig for, hvordan brugerne kommer til at opfatte dig og dit produkt. Men hvad er egentlig det rigtige indhold, hvem er de rigtige mennesker, og hvornår er det rigtige tidspunkt?

Det rigtige indhold

Context Marketing går hånd i hånd med Content Marketing. Du kan ikke og bør ikke forsøge at narre folk. Generelt set er forbrugere mere velinformerede og bevidste omkring deres egne præferencer end nogensinde før, så hvis du er for aggressiv eller benytter de forkerte budskaber, kommer du kun til at afskrække dem.

Det rigtige indhold handler om at:
Reagere på dine brugeres ønsker og følelser på en personlig måde.
Forsyne dem med relevant og brugbart indhold, der er både vedvarende og i stand til at tiltrække nye brugere.
Give dine brugere en grund til at være engageret med dit produkt fremadrettet.

De rigtige brugere

Kend de personer, du gerne vil nå ud til. Hvis du ikke har nogen anelse om, hvem dine brugere er, deres livsstile eller motivationer, så er det umuligt at tale direkte til dem omkring deres ønsker og behov. Du er nødt til at gå dybere, opdage deres tendenser og engagere med dem for at opbygge en virtuel forbindelse.

De rigtige mennesker kan findes ved at:
Overvåge brugernes engagement niveau, for at finde ud af, hvordan de bruger den og dens funktioner.
Implementere effektive Calls to Action, så du kan give brugerne en nem måde til at sige ja til det, du leverer.
Oprettelse af effektive bruger personas, så du kan relatere dine budskaber til hver enkelt type forbruger.

Det rigtige tidspunkt

Ved hjælp at Context Marketing er du i stand til at kommunikere med brugerne på de rigtige tidspunkt, når deres engagement med dit produkt er på det højeste niveau. Det kan måske endda være før de køber det, men også når de køber det og længe efter. Det nytter ikke bare at stoppe engagementet med dine brugere, efter de har købt dit produkt.

At finde det rigtige tidspunkt er et spørgsmål om at:
Analysere adfærdsmæssig data for at trænge igennem støjen og reagere, når brugerne er mest åbne.
Planlægge dit budskab omhyggeligt og ikke være alt for aggressiv.
Opbygning af en langsigtet strategi for at bibeholde dine konverterede brugere.

Aesir - Den næste generation af Context Marketing

Aesir Context Marketing er en revolutionær ny platform, der kan tage det rigtige indhold, målrette det til den rigtige bruger, og engagere dem på det rigtige tidspunkt. Aesir er designet til at spore brugernes adfærd og reagere på, hvordan de engagerer med dit website, hvor de kommer fra, og hvordan de vil bruge dit website fremadrettet.

Aesir cirkel 1080.png

Traditionelle reklamekampagner er ikke længere nok, brugerne skal kunne engagere med dit brand på en naturlig måde ved brug af kontekst. Du kan opnå en bæredygtig konkurrencefordel ved at engagere med din målgruppe ved brug af en contextual marketing platform som Aesir.

Skab fusion mellem markedsføring og brugeroplevelse. Etabler en interaktionscyklus, der udvikler sig og vokser, og som ikke er ensrettet. Transformer måden, du interagerer med din målgruppe på.

Context marketing er fremtidens marketing, og vi er her for at hjælpe dig med at tage det næste skridt ind i fremtiden.

  • Ronni K. Gothard Christiansen
    C.E.O
    +(45) 23 88 87 70
    Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

    Vi er altid til radighed til en uforpligtende samtale omkring PIM-integrationer og vores webshoplosninger.

    Du er meget velkommen til at kontakte mig pa (+45) 23 88 87 77, eller udfylde kontaktformular, sa vender jeg tilbage til dig hurtigst muligt.

Styrk jeres digitale identiet og skab vækst

 Styrk jeres digitale identiet og vækst i fremtiden. Flyt jeres website over på den revolutionære Aesir Context Marketing platform. Lad os starte dialogen i dag.

Skriv til mig, så vender jeg tilbage