phone icon

Den digitale transformationscyklus

I den digitale verden er data den mest værdifulde råvare og nøglen til vækst.

Alt vi gør kan koges ned til data. Hvordan vi går klædt, de produkter vi køber, hvad vi laver i vores fritid, de mennesker vi dagligt kommunikerer med - alle disse ting fortæller os noget om os selv og dem vi kommunikerer med.

De seneste år har vist, at de virksomheder, der kan indsamle og bruge data på de rette måder, er dem er de mest relevante og skaber de stærkeste relle forbindelser mellem dem selv og deres kunder eller brugere.

For eksempel måden, hvorpå Disney har markedsført Star Wars-serien, eller de metoder, Google har brugt til at udvide deres offentlige profil på - med det resultat at de nu præger store dele af vores liv på grund af fokus på simpel brugbarhed og funktion.

Men:

  • Der er ikke nogen enkel vej til denne slags succes og

  • Det er ikke en rejse, der kan tages med blot ét skridt

At skabe vedvarende digital succes er en vedvarende proces, der bygger på en fuld digital transformation af alle aspekter af virksomheden. Nye forretningsmodeller, nye processer og ikke mindst nye teknologier.

ND-oplæg.jpg

Hos redWEB tror vi på dataenes kraft. Vores løsninger er bygget op omkring digital transformation af virksomheder gennem brugerdata og den indsigt, du får ved at kunne observere dine målgruppers adfærd.

Den rette indsigt skaber større værdi


Med den rette indsigt kommer evnen til at kunne tilpasse din strategi, din kommunikation og de kanaler, du bruger til at formidle dit budskab.

Anvendes den korrekt, vil din strategi føre til bedre brugeroplevelser, så de bliver ved med at komme tilbage og opbygger et forhold til dit brand, som dermed skaber større værdi for din virksomhed.

Og med en avanceret datadrevet løsning i centrum kan du gentage denne cyklus om og om igen.

Derved skaber du fortsat og vedvarende vækst gennem en kontinuerlig digital transformation, der tager udgangspunkt i den evigt skiftende brugerkontekst - i takt med nye trends og præferencer.

Nøglen er at gøre din virksomhed lige så forbundet som dine brugere, og for virksomheden drejer det sig om at fokusere på disse punkter

  • Få den rette indsigt

  • Strategi udvikler sig konstant

  • Skab individuelle digitale oplevelser

  • Skab mere værdi


Læs mere om digital transformation med redWEB som jeres partner - klik her


Få den rette indsigt

Data er ikke blot det vigtigste aspekt i en digital transformation, du har brug for den rette data. Data, der ikke kan findes andre steder. Unik data, der kan konverteres til pålidelig analytik. Ud over traditionelle statistikker - noget, der rent faktisk kan fortælle dig noget værdifuldt om de mennesker, som du gerne vil kommunikere med.

 

”Det er ikke den stærkeste art der overlever, ej heller den mest intelligente, men den som er mest forandringsvillig.”

Charles Darwin

 

Den komplette brugerrejse

Når en person besøger et website fortæller alle de valg, de træffer, noget om deres tendenser eller personlighed. Men er alle disse valg nyttige data?

Der findes mange værktøjer, der kan fortælle dig noget overfladisk om dine besøgstal, men for at kunne dykke dybere ind i deres ønsker og behov, har du brug for den kontekst, som kun kan leveres af en avanceret platform som Aesir.

Detaljeret, værdifuld information som:

  • De vigtigste henvisninger og søgeord, der fører brugere til dit website

  • Den geografiske placering af brugeren og deres kontaktinfo

  • Virksomheden eller organisationen, som brugeren er forbundet med

  • Tags, der beskriver virksomhedens industri

  • Brugernes engagement niveau - en unik måling, der er baseret på, hvordan brugeren interagerer med dit site, og hvornår de forlader

Det er denne slags data, du på naturlig vis indsamler, når du yder en meningsfuld service for en kunde i den virkelige verden. Men i den digitale verden er denne dynamik for det meste umulig at genskabe.

Når du har adgang til denne slags data, får du indsigten til at kunne træffe mere velovervejede beslutninger omkring dine målgrupper, og hvordan du bedst udformer din strategi fremadrettet.

515379352.jpg

Strategi udvikler sig konstant

Med den rette indsigt kan du snakke direkte til dine kunder. Nu ved du, hvad de gerne vil høre, hvordan de engagerer med dit produkt, hvad de kan lide, og hvad de ikke kan lide.

Opgaven er så at tilpasse din strategi til din indsigt, at identificere de områder, der fungerer bedre end andre og differentiere din kommunikation derefter. Et særligt budskab kan gøre en stor forskel for en enkelt bruger, men du skal have et større perspektiv.

Tænk som dine brugere

Kommunikation er nøglen - den centrale del af enhver marketingsstrategi. Men kommunikation har også begrænsninger - du kan udføre alskens markedsundersøgelser og analyser, men disse metoder er ret teoretiske og kan producere de forkerte resultater. Det har en tendens til at resultere i en masse “sikker” og bred markedsføring. der ofte er upersonlig.

Vi skaber strategier, der er langvarige og som hele tiden udvikler sig. Med den indsigt, du får fra en kontekstuel marketingplatform som Aesir, kan du genoverveje hele den måde, du kommunikerer på - det er faktisk ret simpelt.

 

“Marketing handler ikke længere om de ting, du laver, men de historier, du fortæller.”

Seth Godin

 

Aesir giver dig ikke kun den indsigt, du har brug for til at udvikle din strategi, men også de integrerede værktøjer, der kan lancere den.

  • En fuld omnichannel løsning - sørg for at dine kunder kan interagere med dit produkt nøjagtigt, som de vil, og lever en sammenhængende oplevelse på tværs af alle kanaler

  • Test din indsigt - find ud af, hvad der fungerer bedst gennem metoder som A/B split testing og ved at afprøve dynamiske call to action moduler

  • Differentier dine målgrupper baseret på din indsamlede indsigt, og tilpas dine budskaber til det rigtige publikum. Med en mere målrettet strategi, oplever du bedre resultater

Ved at udnytte kontekstuel marketing kan du transformere hele forholdet mellem dig og dine kunder, og hvordan du kommunikerer med dem.

Den rette indsigt fører til den rette strategi - en brugercentrisk filosofi, der så fører til en bedre brugeroplevelse.

Aesir er den digitale platform der understøtter virksomhedens transformation - se her hvordan

Skab individuelle digitale oplevelser

Det oplevelsesmæssiger nøgleord, vi bruger hos redWEB, er “meningsfyldt” - dvs. at hvis dine brugere har en meningsfyldt og behagelig brugeroplevelser, er de mere tilbøjelige til at blive konverteret til kunder.

Men det handler ikke kun om at konvertere dem, det handler også om at kunne bevare dem og udvikle nye måder, at øge deres loyalitet på og derved opbygge et stærkere virtuelt forhold.

Opdag det manglende led

 

“Når du laver indhold, skal du være empatisk over alt andet. Prøv at leve dit publikums liv.”

Rand Fishkin

 

Spørg dig selv: Mangler der noget i den brugeroplevelse, du leverer? Måske mangler du dataene til at finde ud af hvad det er? Eller måske ved du det godt, men det vil kræve et større redesign eller nye systemer til at kunne udbedre manglerne?

Se hvordan vi redesigner KOMPANs globale digitale tilstedeværelse med Aesir - klik her

Hos redWEB prioriterer vi fleksibilitet. At man har den kreative frihed til at kunne opfylde ens vision - brugere, der har en sammenhængende og meningsfyldt oplevelse bliver i sidste ende ved med at komme tilbage og vil før eller siden konvertere.

Aesir er bygget til at blive genopbygget. Hvis du opdager gennem din strategi, at flertallet af brugere reagerer bedre eller værre på en bestemt farve eller sammensætning på din forside - så skift det ud.

Da alle dele af et Aesir website er opbygget med moduler, er det hurtigt og enkelt at flytte dem rundt, erstatte dem og tilføje nye funktioner.

Personliggør dine brugeroplevelser

Prøv at forestil dig, hvad du egentlig ville gøre, hvis du havde evnen til stort set at gøre hvad som helst med dit website.

Tænk på at du ikke længere er bundet af tekniske begrænsninger, og at du ville kunne vide lige så meget om dine digitale brugere som kunder, der træder ind i en butik i den virkelige verden. Og overvej så at du vil kunne kommunikere med dem på deres vilkår og reagere direkte på deres adfærd og anmodninger.

Det er gennem denne proces, at du skaber loyale kunder og reducerer antallet af personer, der forlader dit website et par sekunder efter, de ankommer. Eller du vil i det mindste have evnen til at finde ud af, hvorfor de forlader og derefter gøre noget ved det.

Det ville være et meget stærkere grundlag for at kunne konvertere potentielle kunder til betalende kunder og derved skabe værdi for hele din organisation.

Skab mere værdi med den rette digitale platform

Den reelle gevinst i en digital transformation er ikke bare bedre resultater på bundlinjen. Det er selvfølgelig vigtigt, men en lige så afgørende faktor er styrkning af virksomhedens værdikæde. Alle de forskellige processer og modeller og strategier kommer til at flyde sammen, så du ikke har en økonomisk strategi med et andet mål end din digitale strategi - kun én samlet strategi.

Så er alt forbundet.

 

“Virksomheder, der bliver forvirrede, der tror deres mål er omsætning eller aktiekursen eller et eller andet. Du skal fokusere på de ting, der fører hen til dem.”

Tim Cook

 

Digital transformation i kontekst

Hvis du vil overleve og vokse i et stærkt fluktuerende moderne marked, skal du kunne udvikle og tilpasse dine forretningsmodeller og teknologier på hurtig tid. En digital transformation er mere end blot en et-trins løsning - det er en full circle løsning.

Sådan hjælper vi virksomheder med at omstille sig til den digitale dagsorden med Aesir

Og det stopper ikke der. En cyklus bliver ved med at fortsætte uden at stoppe. Uanset hvor meget tiderne skifter, vil kontekst forblive nøglen til meningsfyldt historiefortælling, marketing og salg. Hvis du fokuserer på konteksten, er du i bedre stand til at udvikle og skabe varig succes for dit brand.

Det handler om hele tiden at holde et åbent sind. Med Aesir har vi skabt en platform, der understøtte detter, som gør det muligt at holde cyklussen kørende på ubestemt tid. Som tendenser og smage ændrer sig, får du nyt indsigt i, hvordan folk anskuer og interagerer med dit produkt, som du kan bruge til at danne nye strategier, der fører til bedre brugeroplevelser, som skaber vedvarende værdi.

Du kan ikke se fremtiden med dine egne øjne, men du kan få et glimt af den gennem dine brugere.

 

Vi kan hjælpe dig og dine kunder med at finde sammenhængen.

  • Ronni K. Gothard Christiansen
    C.E.O
    +(45) 23 88 87 70
    Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

    Vi er altid til radighed til en uforpligtende samtale omkring PIM-integrationer og vores webshoplosninger.

    Du er meget velkommen til at kontakte mig pa (+45) 23 88 87 77, eller udfylde kontaktformular, sa vender jeg tilbage til dig hurtigst muligt.

Digital transformation handler om mennesker

Start jeres digitale transformationsproces nu. Kontakt vores digitale transformations konsulent i dag og få en snak om jeres muligheder.

Kontakt os nu - klik her