phone icon

Fem digitale tendenser du skal holde øje med

Vi holder hele tiden øje med nye tendenser og trends. Det bruger vi bl.a. til at være på forkant med udviklingen, når vi udvikler vores kunders websites.

Vi har samlet en liste over nogle af de digitale tendenser, vi holder øje med.

Personaliserede websites

Det er vigtigt at forstå, at i fremtiden bliver brugerne de virkelige konger af nettet. Vi er hastigt på vej mod en verden, hvor din forretning kun eksisterer, så længe brugerne synes den er relevant. 

Hvis vi sætter det lidt på spidsen, så kommer jeres eksistens derfor til at handle om, at levere personligt indhold til hver enkelt besøgende, samtidig. Det stiller nye krav til dit website.

Vejen2.jpg

Nu kan du ikke længere nøjes med at lede forskellige besøgende ind på sitet via Google eller sociale medier og så præsentere dem for de samme CTA'er, den samme type vare-information eller de samme billeder.

Derimod forventer dine besøgende, at du ved, hvilken vej de har taget til dit website og hvor de er på vej hen, i hvilken kontekst de er landet på dit website, og hvad de vil have. 

Derfor er personaliserede websites på vej frem. Uanset branche eller serviceområde, så taler resultaterne og forudsigelserne for sig selv. I 2018 vil virksomheder, der investerer i alle former for personalisering, sælge 20% mere end virksomheder, der ikke har, fortæller Gartner.

Mobil overgår alle - på alle planer

Alle analyser peger i ÉN retning. Mobilen er blevet det foretrukne interface mellem menneske og internet, og den udvikling bliver ved.

Selvom der ikke er meget nyt i den betragtning, er det stadig værd at nævne, fordi det betyder, at det er en god ide at tænke over, hvordan man udnytter mobile devices bedst muligt i forbindelse med sit brand.

Kort og godt, så tilfører mobilen nye standarder og adfærdsmønstre bl.a. med en kæmpe vækst i online salg med mobilepay som betalingsmiddel, frem for dankort. 

Læs mere om dagen, hvor mobilepay fik sit online gennembrud. Klik her

Det stiller krav til jeres website, der skal være klar til at møde brugerne, hvor de er, og det stiller krav til jeres overvejelser om markedsføring. Skal I markedsføre jer på mobilen, på computer eller begge dele?

Cookies

Apple har for længst lanceret et angreb mod cookies, og i 2018 træder den ventede opdatering til persondataloven i kraft. Den stiller bl.a. skærpede krav til, hvordan de enkelte cookies bliver forklaret til dine besøgende.

Derfor kommer der til at være en del fokus på cookies i 2018, og det bliver vigtigt for dig at holde styr på, hvilke typer cookies du bruger og til hvilke formål.

En stor del af de redskaber, der bruges til at holde websites flyvende, er knyttet til dine besøgende via cookies. 

Facebook, AdWords, ja - selv dit Analytics er afhængig af, at du kan få lov at installere cookies på dine besøgendes mobiler og computere. Det kommer til at ændre sig i 2018, hvordan ved vi ikke endnu.

Datasikkerhed

Data og datasikkerhed bliver et af de centrale emner i 2018. I maj måned bliver persondataloven som nævnt udvidet med EUs persondataforordning, der giver mulighed for at håndhæve persondataloven på en ny og mere radikal måde. 

Bliv klogere på persondataforordningen. Læs mere her

Det kommer helt sikkert til at have stor indflydelse på jeres website og hvordan i skal håndtere persondata og bl.a. cookies.

AI, Machine Learning og IoT

I forlængelse af snakken om data kan man ikke komme udenom Artificial intelligence (AI), Machine Learning og Internet of Things (IoT). Det seneste år har flere og flere af de helt store digitale spillere testet, eksperimenteret og investeret i artificial intelligence og machine learning.

Kunstig intelligens2.jpg

AI giver bl.a. mulighed for, at websites kan designe sig selv ved at tilpasse sig de brugere, der er på siden. Machine Learning lader websites lære af hinanden på global basis. IoT lader webshops kommunikere med eks. brugeres køleskabe. De tre elementer kommer vi til at se meget mere til i 2018, da den udvikling går enormt hurtigt.

Læs artiklen: Sådan bruger Walmart Machine Learning, AI og IoT

Men det er ikke kun de store spillere som Walmart, Amazon og AliBaba der kan drage nytte denne udvikling. De teknologiske landvindinger vi ser på denne front, finder også vej til mindre virksomheder, med meget mindre digitale budgetter. Det er faktisk det der er det interessante.

Virkeligheden overhaler tendenserne

Virkeligheden har det med at overhale tendenserne, så vi regner faktisk med, at der kommer noget helt nyt i starten af næste år. Hvad det bliver er ikke til at sige endnu, men vi er parate til at fortælle dig om det.

  • Ronni K. Gothard Christiansen
    C.E.O
    +(45) 23 88 87 70
    Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

    Vi er altid til radighed til en uforpligtende samtale omkring PIM-integrationer og vores webshoplosninger.

    Du er meget velkommen til at kontakte mig pa (+45) 23 88 87 77, eller udfylde kontaktformular, sa vender jeg tilbage til dig hurtigst muligt.

Vores løsninger holder. Også i fremtiden

Skal vi lave et website eller en webshop til dig, der holder. Også i fremtiden? Send os en mail eller ring til os, så starter vi dialogen i dag.

Kontakt os nu - klik her