A/B split testing er grundlaget for bedre budskaber

A/B split testing er en effektiv metode til at optimere din e-handelsløsning, dit website eller din webshop, så dine CTA'er rammer plet, og dine tekster engagerer.

Hvad er A/B split testing?

Som navnet antyder, så er A/B split testing en metode der bruges til at finde ud af, om løsning A eller B konverterer bedst.

Split testing handler i sin enkelthed om at præsentere alle besøgende for to forskellige versioner af den sammen side, med en enkelt ændring, eksempelvis ordlyden i en CTA, farvevalget eller placeringen af en knap.

Når testperioden er ovre opsamles data fra de forskellige scenarier og sammenlignes for at finde ud af, hvilken version var den bedste. Den bedste version forbliver den version, der bruges fremover.

Split testing er en af de enkleste og mest effektive optimeringsværktøjer, der findes, fordi det bliver brugerne, der bestemmer, hvad de gerne vil have mere af.

Lad os udføre dine A/B split tests

Vi benytter A/B split tests på daglig basis og har opbygget stor erfaring med metoden. Den ekspertise kan du få gavn af.

Lad os stå for din konverteringsoptimering, så du kan koncentrere dig om andre vigtige ting.

Skriv til os og sæt kaffen over, så kontakter vi dig snarest.

Bliv ringet opSkriv til os

apple_orange.jpg

Hvad kan split testes?

Med A/B split testing kan du faktisk opstille tests på alt, hvad der er på dit site. Du kan teste så meget, du har lyst, og så ofte ,du har lyst, men det er vigtigt at du kun tester én ting ad gangen. Tester du flere ting på samme tid, kan den ene test påvirke den anden og du vil få fejlbehæftede data og dermed fejl i din efterfølgende analyse.

Det kan være hvilken overskrift på din artikel, der får flest folk til at læse den, hvilken pris du kan sælge din vare til, eller hvilken opsætning på siden, der får de besøgene til at blive længst.

Mulighederne er næsten uendelige. Der er ingen rettesnor for hvad der er vigtigst og hvad der vil give mest værdi for dig, at optimere på.

Hvordan virker det?

I bund og grund handler split testing om at teste en hypotese overfor et live publikum. Det vil ofte være vigtige knapper, vigtige links eller vigtige CTA'er, der vil give mest værdi at få testet og optimeret.

Måden, det fungerer på, er, at man ved hjælp af en stump kode og nogle gode værktøjer opsætter siden til at vise de to forskellige verisoner af siden til hver anden, der besøger siden.

Testen kører i en afgrænset tidsperiode, eller til hver version har haft et minimum af eksponeringer til at danne et validt datagrundlag. Opnår man ikke et validt datagrundlag, kan man komme til at lave fejlkonklusioner, der kan have fatale følger for virksomhedens konverteringer.

Both testing

Samtidig er det vigtigt du har styr på dine data, hvad det er du vil måle og hvordan du vil måle effekten. Har du ikke styr på disse ting, har du ingen chance for at analysere resultatet af testen og finde frem til, hvad der virker bedst på dine besøgende.

Da du kun kan køre et testscenario ad gangen er det vigtigt at fokusere kræfterne på det der giver mest værdi for dig.

Vi kan hjælpe dig med dine tests.

Hos redWEB er vi eksperter i både at implementere, anvende og analysere split tests.

Lad os hjælpe dig med at optimere din webløsning, så er du sikker på, at det du har, altid er det bedste.

Kontakt mig

Ronni K. Gothard Christiansen

CEO

+(45) 23 88 87 70

ronni@redweb.dk