Usability der får kunderne til at elske dig

Er det en tilfredsstillende oplevelse at navigere rundt på din hjemmeside? Usability handler om brugervenligheden - det skal være meningsfyldt, nemt og smertefrit.

Vejen til overlevelse på nettet

Sat på spidsen, så er usability vejen til overlevelse på nettet. Jo bedre oplevelse du giver dine brugere, når de besøger din virksomhed online, jo mere vil de bruge din side. Og omvendt. Det vil sige, at hvis ikke usability er grundigt indarbejdet i din hjemmeside eller din webshop, så er dine chancer for succes meget små.

Der er mange elementer, der kan gøre at brugervenligheden glipper. Det kan være, at formål og design ikke er helt gennemtænkt, eller at menusturkturerne ikke giver mening for brugerne, eller at siden loader for langsomt. 

Det bedste er at designprocessen indeholder overvejelser om brugervenlighed og det testes, for er der graverende usability fejl i eksempelvis strukturer eller opbygning, kræver det store ændringer at få løsningen på ret køl igen. 

Vi gør os altid umage for at teste brugervenligheden i virkeligheden, tidligt i vores udviklingsproces. Det er derfor vores løsninger altid performer godt.

Lad os skabe meningsfyldte oplevelser for jeres besøgende

Vi er eksperter i at skabe meningsfyldte brugeroplevelser. Vores mål er at vores kunder bliver ved med at udvikle sig og bliver bedre dag for dag - det kan vi også gøre for dig. 

Send os en mail, så kontakter vi dig snarest muligt for en uforpligtende samtale om dine visioner.

Bliv ringet opSkriv til os

cta_cup.jpg

Meningsfyldte brugeroplevelser skaber værdi for disse brands

Baggrunden for disse projekter har faktisk været, at bedre brugeroplevelser fører til bedre resultater. Det har vi bevist gang på gang.

Vi tager brugerne med på råd

Når vi udvikler nye websites, handler en stor del af designprocessen om, at gøre websitet brugervenligt og nemt at navigere rundt på. Men et er hvad vi synes, noget andet er, hvordan brugerne oplever løsningen og bruger den intuitivt. Det gør vi os umage for at teste.

En af de værktøjer, vi ofte anvender, er brugergruppetests, hvor vi tester sitet på repræsentative brugere og registrere hvordan de bruger sitet. Brugerne får en række opgaver ud fra nedenstående termer, hvor de afprøver vores design.

Resultatet er, at vi får værdifuld feedback og mulighed for at justere ind og pille det ud, der ikke virker.

Vil du vide mere?

Godt usability defineres ud fra 5 termer

Sværhedsgrad: Hvor nemt er det at udføre de basale opgaver i designet?
Effektivitet: Hvor hurtigt er det for brugerne at løse netop disse opgaver?
Udenadslære: Hvor nemt er det at huske, når man vender tilbage igen?
Fejl: Hvor mange fejl laver brugerne ift. det "tænkte" og hvor alvorlige er de?
Tilfredsstillelse: Hvor tilfredse er brugerne efter oplevelsen?

Test ofte, og når der er tegn på ændringer

Usability tests bør løbende udføres efter sitet er gået live, da digitale trends og tendenser ofte skifter. Dermed ændres brugernes adfærd og dermed også deres forventning til den oplevelse du giver dem online.

Ændring i adfærd kan du bl.a. se i Google analytics ved at afvisingsprocenten stiger og dine konverteringsrater falde. Sker det hurtigt, er det på tide at teste dit site for at optimere det, til brugernes nye adfærd. 

Til denne opgave kan du bl.a. bruge A/B split testing eller gentage det samme testscenarie med en repræsentativ brugergruppe.

Vi får brugerne til at elske jer

Får brugerene en lækker oplevelse på dit website og sidder brugervenligheden lige i øjet, så vender de tilbage gang på gang.

Vores team af grafikere og frontendere er eksperter i at lave unikke og meningsfyldte brugeroplevelser, som brugerne elsker - skal de også elske jer?

Send os en mail, så vender vi tilbage hurtigst muligt.

Kontakt mig

Ronni K. Gothard Christiansen

CEO

+(45) 23 88 87 70

ronni@redweb.dk