Få et kreativt og værdiskabende logo design

Et logo er dit kendemærke for dine kunder. Derfor bør det designes i samarbejde med professionelle.

Logoet betyder alt

Logoet er det, der kommer til at ligge i centrum af dit brand. Det er det allerførste, som man tænker på, når man hører dit navn. Derfor er det uhyre vigtigt, at du gennemtænker, hvad dit logo skal udstråle. Skal det tilknyttes med en specifik farve? En specifik font? Et grafisk design element? 

De allerbedste logoer fremviser ikke bare et flot design, men siger også noget om brandet på en underbevidst måde. Et godt logo kan fungere som et slags statement for dit brand, og kan sige alt, hvad dine kunder bør vide om din virksomheds identitet med det samme. Og det er ikke mindst nøglen til at skabe genkendelighed på et stort plan.

Hvad vil du gerne sige med dit logo?

Logoer kommer til at symbolisere hele din virksomhed, og skulle gerne inspirere positive følelser i folk.

Et logo skal ikke kun være positivt overfor dig, men også dine kunder. Hvad er det helt præcist, der gør din virksomhed speciel? 

Bliv ringet opSkriv til os

CTA_sketch.jpg

Vi benytter simple, men solide principper

Kort sagt, så er der nogle grundregler for et godt logo design.

1) Keep it simple

Logoer skal være rene og frie fra forstyrrende elementer. Det er en kunst i sig selv at kunne sige meget med få ressourcer, men det er denne filosofi, der skaber de bedste logoer.

2) Det skal kunne huskes

Mindeværdigheden er måske det vigtigste aspekt af dit logo. Det skal kunne genkendes på bare et øjeblik, da det typisk er den mængde opmærksomhed, det får.

3) Gør det personligt

Der skal være noget i dit logo, der siger noget om dig, og som du kan tage ejerskab af. Hvis du ligner andre logoer for meget, så ryger genkendeligheden.

4) Det skal være tidløst

Det er vigtigt at tænke både frem og bagud, når man designer et logo. Det kan være en fare at slå for meget på nuværende trends, da de måske bliver hurtigt forældede.

5) Æstetik i højsædet

Et logo skal også være pænt at se på. Man skal overveje bløde kurver, varme farver, og ikke mindst skabe en balance mellem de forskellige elementer.

6) Det skal passe sammen

Det nytter ikke noget at have et flot visuelt element i dit logo, hvis det ikke passer til skrifttypen. Der skal være en sammenhæng.

7) Gør det universelt

Tænk over, hvordan dit logo kan bruges i andre sammenhænge end på din hjemmeside eller produkt. Kan det brandes på andre måder? Hvordan ser det ud på en storskærm?

Nyskabning er vores ekspertise

Vi er vante til at skabe vedvarende visuel værdi og tænke i nye baner for at udvikle helt præcis den visuelle identitet, som passer til dit brand.

Skal vi være med til at genopfinde den dybe tallerken?

Kontakt mig

Jim Vestergaard

CEO - DK

(+45) 22 91 96 84

jiv@redweb.dk