Giv værdi til dine brugere

Content marketing skaber relationer, efterspørgsel og tillid til dig og dine produkter - og kan give dig kunder, som elsker dig for evigt

Content marketing engagerer og skaber fans

De færeste følger engageret med i reklamerne på TV. Tværtimod bruges tiden på noget mere konstruktivt, som at hente en ny kop kaffe, en tur på sociale medier eller et tiltrængt toiletbesøg.

Det er fordi vi er begyndt at sortere i de informationer vi tager til os og alt der ikke er relevant, bliver sorteret fra.

TV-reklamer og avisannoncer er i deres natur push markedsføring, hvor budskaber bliver kastet i hovedet på målgrupper, der er så usegmenterede, at reklamernes budskab ikke har relevans for størstedelen.

Metoden virker stadig, men effekten bliver mindre og mindre, og prisen stiger og stiger.

Pull markedsføring, hvor kunder bliver tiltrukket til dit brand eller din virskomhed ved hjælp af kvalitetsindhold, som inspirerer og hjælper, er derimod i kraftig fremgang. Mennesker vil hjælpes, have ægte viden eller underholdning de kan bruge og som giver dem værdi.

Det er her content marketing kommer ind i billedet.

Vil du have flere ægte fans?

Content marketing skal skabe værdi for din målgruppe for at omdanne dem til ægte fans.

Vil du vide hvordan du skal gribe det an, så rådgiver vores eksperter dig gerne.

Send en mail med dine oplysninger til os, så sætter vi kaffe over.

Bliv ringet opSkriv til os

Content marketing giver værdi

Skåret ind til benet, så handler content marketing om at gøre brugeren til fan af dig og din virksomhed, ved at skabe indhold som giver værdi til din brugeren. Det kan være inspirerende indhold eller indhold som giver forøget viden, pakket ind i en god historie.

Det altafgørende er, at indholdet, artikler, video, webinarer, podcasts e-bøger m.m., har høj kvalitet og giver reel værdi til brugeren.

Dit indhold kan distribueres via alle slags kanaler, men typisk vil dine Sociale Medier og emails være rygraden i din content marketing strategi.

Sådan hjælper content marketing din forretning

Der er mange måder hvorpå content markedsføring kan hjælpe din forretning. I sidste ende skal den tid du benytter på at hjælpe dine brugere, kunne betale sig rent økonomisk.

Ordentligt udført content marketing kan hjælpe dig med at opnå bedre placeringer i søgemaskinerne, f.eks. ved at rankere på vigtige søgeord. Det er også meget nemmere at skabe naturlige links til ens indhold, hvis det er hjælpsomt, end hvis det er rent salg.

Desuden kan content marketing skabe ægte fans af din virksomhed og generere positive sociale signaler, som f.eks. gode Trustpilot anmeldelser, Facebook delinger, likes og G+´ere, der alle er med til at skabe værdi for din virksomhed.

Løser du konkrete problemer for sin målgruppe, så skaber det tillid omkring ens brand og virksomhedens kompetencer, og det vinder kunder. 

Godt indhold lever længe på nettet og skaber man det rette indhold, så kan det stadig generere kunder om 5 år og skulle indholdet blive forældet, kan det nemt opdateres, så det bliver ved med at performe godt, fordi platformen og fundamentet for konverteringer er skabt.

I sidste ende, kan hjælpsomt indhold give rigtig meget ekstra trafik over en lang periode, der er lettere at konvertere til kunder, da folk er mere tilbøjelige til at købe en vare eller ydelse hos firmaer de kender, kan lide, som er anbefalet, eller som de føler er hjælpsomme.

Sådan gør vi

For at lave godt indhold (content) undersøger vi dine kunder eller potentielle kunders problemstillinger, deres pains og deres mål.

Når vi har identificeret målgruppens problemstillinger, begynder vi at udvikle indhold der hjælper målgruppen med at løse deres problemstillinger eller nå deres mål. Det er en kreativ proces, hvor form, indhold, mål og kanaler skal passe perfekt sammen. Vi tager altid kunderne med på vognen for at sikre, at de er med hele vejen.

En del af denne proces munder ud i en strategi for hvilket indhold som skal sendes til målgruppen, i hvilke kanaler, hvad formålet er og hvordan vi måler effekten. Vores kunder er altid med til at udvikle strategien og den vores rettesnor gennem forløbet.

Strategien kan desuden danne grundlag for virksomhedens content marketing indsatser i fremtiden.

Hør mere om content marketing

Lad os hjælpe dig med content marketing

Vi kan stå for det tekniske og levere en moderne webplatform, hvor content marketing og salg smelter sammen.

Vi bygger altid Content Marketing tankegangen ind i vores løsninger og er omhyggelige med at skræddersy en løsning, hvor der er fokus på brugervenlighed, så kræfterne kan bruges på at lave lækkert og værdiskabende indhold, fremfor at bøvle med det tekniske.

Udover det ”tekniske” så kan vi hjælpe med alt lige fra udtænkningen af indhold til udførelsen af indholdet.

Vi kan eksempelvis lave grafiske elementer, som f.eks. infografikker, vi kan søgemaskineoptimere indholdet, så det har de bedste forudsætninger for at rankere godt i søgemaskinerne eller vi kan stå for at udvikle indholdskoncepter til dig.

Mulighederne er mange, for vi er eksperter i den markedsføringsgren.

Derudover kan vi rådgive dig og hjælpe dig godt i gang med content marketing, med en masse gode ideer og praktisk viden.

Få succes med content marketing sammen med os

Søger du en moderne webplatform, bygget til næste skridt for content marketing eller har du platformen klar, men mangler hjælp til at komme ordentligt i gang, så kan vi hjælpe dig videre.

Skal vi hjælpe dig, så send mig en mail med dine oplysninger, så vender jeg tilbage hurtigst muligt.

Kontakt mig

Ronni K. Gothard Christiansen

CEO

+(45) 23 88 87 70

ronni@redweb.dk