Send nyhedsbreve, der bliver ved med at give værdi

Nyhedsbreve får ikke så meget fokus, som f.eks. sociale medier, men hvis du mestrer kunsten, er det en mere effektiv kanal til at drive relevant trafik til dit site eller sælge dine produkter.

Fuldt fokus på formålet

Formålet med at udsende et nyhedsbrev er som udgangspunkt at få modtagerne til at interagere med dig, enten via dit website, en app, et produkt eller noget helt tredje. Det skal du altid have for øje.

Vil du opleve, at få gevinst ud af indsatsen, så handler det om at få design, timing, relevans og det helt rigtige indhold til at spille sammen.

Vi har gjort det massevis af gange, og vi kan også gøre det for dig.

Få flere tilmeldinger og mere trafik

Vi rådgiver dig gerne om hvordan du optimerer din tilmeldingsproces, målretter nyhedsbrevet til din målgruppe og skaber værdi gennem nyhedsbreve. 

Send os en mail med dine kontaktinformationer, så vender vi tilbage til dig.

Bliv ringet opSkriv til os

CTA_envelope.jpg

Alt starter med modtagerne

Alt starter med, at du skal have de rigtige modtagere til at tilmelde sig dit nyhedsbrev.

Derfor er det en god idé, at du finder ud af, hvad dine modtagere gerne vil have. Det kan være, de vil have gode tilbud på dine produkter, guides til dit produkt, nyheder om din branche, eller noget helt fjerde.

Jo mere præcist du kan beskrive indholdet i din nyhedsmail allerede ved tilmelding, jo mere relevant bliver dit nyhedsbrev for dem, der signer up, og jo flere relevante tilmeldinger kan du få.

Hvis ikke du får nok tilmeldinger til dit nyhedsbrev, kan løsningen være helt enkel. Stil dig selv spørgsmålet: Tilbyder du noget modtagerne gerne vil have, og er det godt nok til, at de gider tilmelde sig?

Hvis du f.eks. har en hvidevarebutik, kan du måske tilbyde tips til at bruge hvidevarerne og nyttig viden, samt tilbud, hvor kunden sparer X antal procent. Det kan også være, at selve tilmeldingen giver direkte adgang til at downloade en nyttig guide, som er relevant for den besøgende.

Vi har prøvet det mange gange før og har kompetencerne, der gør tilmeldingsprocessen til dit nyhedsbrev effektiv og mere end bare et halvhjertet forsøg med alt for få sign-ups.

Indhold og design: Sådan får du dit nyhedsbrev til at konvertere

Der er ingen tvivl om, at du gerne vil have, at dit nyhedsbrev har en effekt. Det er bare ikke altid, det virker efter hensigten, og det er selvfølgelig ærgerligt. For en email er en virkelig stærk salgs- og markedsføringskanal, hvis den bliver brugt rigtigt.

Er sign-up processen god og præcis, er grundlaget lagt for, at du kan få effekt ud af dit nyhedsbrev. Men der er stadig en del arbejde, der skal gøres, før nyhedsmailen bliver en succes.

Udover at arbejde på, at mailen ikke automatisk ryger i spam-mappen (Det sker f.eks. næsten automatisk, hvis du udelukkende skriver med store bogstaver), så skal der arbejdes grundigt med designet og indholdet.

Først og fremmest skal dit nyhedsbrev åbnes. Derfor skal emnelinjen være så fængende, at modtageren bare MÅ åbne mailen. Dette punkt går forud for alt andet. Hvis mailen ikke bliver åbnet, har den ingen mulighed for at få modtageren til at interagere, og så er din mail ligegyldig, uanset om du sender til 1 eller 100.000.

Arbejdet med at skabe en god emnelinje kræver ofte lige så stor indsats som at lave resten af nyhedsmailen.

Derefter kommer designet, der skal samle hele nyhedsbrevet og være pænt, overskueligt, brandet, og samtidig lede modtageren mod formålet - alt på samme tid. Det er en kompliceret opgave at designe et godt nyhedsbrev, for det bliver let rodet, uoverskueligt, formålsløst og dermed ineffektivt.

Skal vi kontakte dig?

Slip af med meningsløst design

Problemet med nyhedsmailens ineffektive design kan vi hjælpe dig med. Vi designer gerne en god email-skabelon, der skaber konverteringer, og som du kan bruge igen og igen.

Dernæst kommer det egentlige indhold i nyhedsbrevet. Det ,du vil fortælle. Grunden til at du henvender dig til modtageren. Dit budskab.

Jo enklere du kan gøre dit budskab, jo større er chancen for, at modtageren forstår det. Modtageren må ikke være i tvivl om, hvad formålet er med henvendelsen, og hvad modtageren skal gøre med den. Skal der klikkes, læses, købes eller hvad? Jo bedre du løser de opgaver ift. det, som modtageren blev stillet i udsigt, da de tilmeldte sig, jo bedre vil dit nyhedsbrev konvertere.

Tip: Det vil ofte være en god idé at holde sig til at levere ét budskab i dit nyhedsbrev. Det vil gøre arbejdet med emnelinjen lettere og mere effektivt.

Når det handler om indholdet, kan vores marketing eksperter rådgive dig, så du ved hvad du skal gøre, hver gang du sender nyhedsbreve ud. Vi opsætter en ramme om indholdet, der gør, at du selv kan arbejde med at lave det enestående tekster, der gør dine nyhedsbreve til en succes.

Vi kan også stå for at skrive indholdet til dig, så det rammer præcist og får dine modtagere til at læse og interagere med dine mails.

Få rammerne for succes med nyhedsbreve

Når det handler om indholdet, kan vores marketing eksperter også rådgive dig, så du ved, hvad du skal gøre, hver gang du sender nyhedsbreve ud.

Sammen udvikler vi et koncept om indholdet, der giver mening og relevans for både dig og dine kunder, og du kan løbende få sparring med en af vores eksperter.

Vores eksperter rådgiver dig gerne om:

  • Tekster
  • Billeder
  • Koncept
  • Eksekvering
  • Planlægning
  • Strategier

... og alt andet ind imellem, der gør, at du kan skabe det indhold, der får dine modtagere til at åbne, læse og klikke i dit nyhedsbrev, når de modtager det.

Få vores eksperter med på dit hold

Jeg er ekspert i digital markedføring, deriblandt nyhedsbreve, og jeg rådgiver dig gerne, så du kan blive endnu bedre til at få dine nyhedsbreve til at konvertere og skabe merværdi for din forretning.

Vil du have rådgivning, så send mig en mail med dine kontaktoplysninger, og jeg vender tilbage til dig.

Kontakt mig

Jesper Bak

Digital marketing specialist

+(45) 60 25 40 09

jesperb@redweb.dk