phone icon

redWEB har erfaring med at bygge avancerede intranet-løsninger for både små og store virksomheder. 

Uanset dine krav, kan vi altid levere den ønskede løsning til hurtig tid. Der er ingen begrænsninger - med vores medlemsportaler, er det let at styre, hvem der har adgang til hvad, det kommer helt an på dine ønsker.

Hvordan vi brød reglerne og bandt virksomheden sammen

Dillon Canada ønskede have et nyt intranet. Fortællingen starter hos brugernes adfærd.

Hos de ansatte i konsulentvirksomheden Dillon var der et stort ønske om at lære mere om, hvad virksomheden laver på tværs af siloer og medarbejdere, og samtidig lære kollegaer bedre at kende og dermed øge den sociale dynamik.

Hurtigt stod det klart, at det var en ny intranetløsning der var løsningen.

Vi begyndte med at kortlægge medarbejdernes adfærd og normale brug af intranettet. Det var ganske simpelt - alt de gjorde var, at downloade dokumenter. Intranettet var simplethen så godt opbygget til at løse denne opgave, at det ikke blev brugt til andet. Alle regler om webdesign var opfyldt til perfektion, og efter reglerne løste den brugernes ønsker let og effektivt.

Hvis det skulle lykkedes med at opfylde medarbejdernes ønsker om mere viden omkring virksomhedens tiltag og bedre kendskab til kollegaer, så skulle den adfærd ændres, og den løsning vi lavede skulle supportere denne adfærdsændring.

Så vi gjorde det eneste rigtige - vi brød reglerne. Vi brød bl.a. reglen om enkelthed, og reglerne om, at brugerene skal præsenteres for det, de skal bruge så hurtigt som muligt.

Brugernes "3 click-to-download" adfærd skulle forlænges, og de skulle bruge mere på intranettet generelt. Derfor opsatte vi nogle trin, som brugeren SKULLE igennem, for at kunne downloade de filer, de skulle bruge.

Det var alfa og omega, at de stadig kunne downloade de filer de skulle bruge, men nu var afstanden til download længere. Vi havde købt lidt af brugerens tid ved at bryde reglerne.

Den tid kunne vi så bruge til at berige brugerne med historier om nye projekter, spændende tiltag, kollegiale diskussioner osv.

Resultatet var ikke til at tage fejl af. Dillons medarbejdere blev knyttet tættere sammen. Ved fokusere på brugernes adfærd og bryde med ‘best practice’ og de gængse regler, kunne vi supportere en brugeradfærd, der skabte større social værdi for den enkelte medarbejder.

Kontakt os nu og lad os få en snak

Du er meget velkommen til at kontakte mig eller udfylde kontaktformularen, så vender jeg tilbage til dig hurtigst muligt.

Kontakt mig