phone icon

Design, Web udvikling, Kursusbooking

2011, 2014, 2017

Udfordringen

redWEB fik til opgave at lette salget af online kurser for Maersk Training og samtidig stå som teknisk leverandør ved implementering af kursussite, med integration til eksisterende kursusstyringsværktøj. Systemet skulle desuden optimere processerne for kursustilmelding hos Maersk Training ved at spare ressourcer hos de involverede medarbejdere.

Løsningen

Det første mål var, at man nemt og hurtigt kunne danne sig et overblik over tilgængelige kurser og tilmelde sig. Med en integreret Aesir-løsning, har Maersk fuld kontrol over, hvordan de kan fremvise og promovere deres kurser. De kan måle brugeres engagement og dynamisk præsentere kurser baseret på brugernes personlige præferencer.

redWEB og Maersk Training har igennem de sidste 3 år gennemført mere end 30 forskellige delprojekter.

redWEB og Maersk Training har igennem de sidste 3 år gennemført mere end 30 forskellige delprojekter.

Og vi er fuldt ud tilfredse med det høje tekniske niveau samt deres evne til at omsætte det vi ønsker til en virkelighed der fungere. redWEB er effektive, produktive og deres output fokus er værdsat i vores organisation. Vi forventer at fortsætte samarbejdet med redWEB i mange år.

Christian Solmunde Michelsen, Global Marketing Manager, Maersk Training

Har du brug for en lignende løsning

  • Ronni K. Gothard Christiansen
    C.E.O
    +(45) 23 88 87 70
    Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

    Vi er altid til radighed til en uforpligtende samtale omkring PIM-integrationer og vores webshoplosninger.

    Du er meget velkommen til at kontakte mig pa (+45) 23 88 87 77, eller udfylde kontaktformular, sa vender jeg tilbage til dig hurtigst muligt.

Brugervenlighed er vores højeste prioritet

Det første indtryk er enormt vigtigt for nye brugere. De skal have nem adgang til det, de leder efter, og forløbet fra ankomst til køb skal gå så glat som muligt. Sådan skaber man glade kunder.

Teknisk leverandør og sparringspartner

redWEB står som teknisk leverandør til løsningen, men fungerer på lige fod som sparringspartner for Maersk Training.

Nemt kursusoverblik

På websitet kan man hurtigt danne sig et overblik, over de kurser som Maersk Training tilbyder. Kurserne er opsat på websitet i komponenten redEVENT, udviklet af redWEB.

Strukturen gør, at man kan søge på brancherelaterede- eller lokationsbaserede kurser og derfor kun få de relevante kurser præsenteret.

Ligeledes er det muligt at søge med fritekst, hvis man allerede kender navnet på kurset. Maersk Training tilknytter selv lokationen og kategorien til kurset, hvorefter dette automatisk indekseres på websitet. Der er mulighed for at læse mere, både om selve kurset, samt lokationen, samt at tilmelde sig til kurset direkte på websitet.

810e4f00315da844ca5a78f376bc1c57a8d9ac5e.jpg
0b5feb84ec5adfe20396d258c01f2818ce5472b3.jpg

Webservice integration & procesoptimering

For at forenkle administrationen og procesoptimere arbejdsgangene hos Maersk Training, er redEVENT koblet sammen med Maersk Trainings interne ressourcestyringssystem.

Gennem webserviceintegration registreres alle bookinger foretaget gennem redEVENT også i ressourcestyringssystemet. Ligeledes er det muligt at foretage booking i ressourcestyringssystemet, som så registreres i redEVENT. Dermed sikres det, at kurserne ikke overbookes, da hvert kursus har begrænsede pladser defineret af Maersk Training. Integrationen frigiver også ressourcer hos Maersk Training som kun behøver tænke på 1 system, selvom systemet består af flere entiteter.

Ved at frigive ressourcer hos Maersk Training, kan disse ressourcer allokeres til at fokusere på udviklingen af forretningen, fremfor administration af tunge IT-systemer.

B2B portal – Elektronisk key account management

Der er udviklet en komplet B2B portal til sitet, hvor Maersk Trainings større kunder kan logge på sitet og danne sig et overblik over deres kursushistorik. B2B området gør det nemt for de større kunder, at håndtere kursustilmeldingen på deres præmisser. De er altså ikke afhængige af, at Maersk Training sidder klar ved telefonen til at håndtere bookinger, men får derimod mulighed for at tilmelde deres ansatte 24/7 når det passer dem. Ved at have dette fokuserede kundeområde, styrker Maersk Training relationen til deres større kunder, som i den særligt udviklede B2B Portal kan servicere sig selv, når de har behovet og på deres vilkår.

Ud over komplet historik over alle medarbejdere, som har været på kurser hos Maersk Training, kan de også se status på gennemførte kurser og tilmelde mange medarbejdere ad gangen. Hele projektet tog sit udgangspunkt i en workshop og wireframe model, som blev præsenteret for flere af Maersk Trainings større kunder, hvortil der kom input og feedback og en mere skræddersyet løsning, til netop de behov som de større kunder har. B2B Portalen er også integreret direkte i det interne ressourcestyringssystem.

fb3de27392bd59f28c60120517a430f384e4c025.jpg