phone icon

ERP-integreret B2B & B2C webshop

2014

UDFORDRINGEN

Palby Marine ønskede øget salg af deres 10.000+ produkter gennem nem ordrehåndtering fra deres 500+ forhandlere i Danmark, Grønland og Færøerne. Et af målene var hurtig ekspedition samt nem søgning i kataloget direkte fra forsiden. Derudover var der ønsker om øget trafik på sitet fra slutbrugerne som også skulle kunne søge i produktkataloget og lave indkøbsseddel, dog uden mulighed for ordreafgivelse. På den måde ville Palby styrke relationen mellem dem og deres forhandlere.

Derudover var en af kravene simpel vedligeholdelse, hvorfor en komplet integration af Microsoft AXAPTA blev en del af løsningen. Alvedligeholdelse af produkter udføres derfor i AXAPTA og opdateres automatisk.

LØSNINGEN

Slutbrugerne kan finde Palbys website ved specifik produktsøgning, hvor alle produkter ligger indekseret på google. Derudover er der på sitet taget højde for de søgninger, som omhandler Palbys produkter i en kontekst. Dette kunne f.eks. være ”montering af køleskab i båd” eller ”olieskift på bådmotoren”. Ved brug af en Tips og Nyheds sektion med italesættelse af Google-søgninger, får Palby organisk trafik på sitet fra potentielle slutbrugere, som de kan skubbe ud til deres forhandlere. 

Varerne er sat op for at tilgodese alle typer besøgende. Derfor er varerne præsenteret på shoppen både visuelt med billeder men også med tekst for at tilgodese de ”læsende” besøgende og ikke mindst søgemaskinerne.

Vi har været meget tilfredse med samarbejdet med redWEB. Inden vi valgte redWEB som leverandør til vores nye hjemmeside, havde vi en lang proces med fem forskellige webhuse, der kom med deres bud på en løsning...

Vi har været meget tilfredse med samarbejdet med redWEB. Inden vi valgte redWEB som leverandør til vores nye hjemmeside, havde vi en lang proces med fem forskellige webhuse, der kom med deres bud på en løsning...

Vi valgte redWEB pga vi følte de forstod vores forretning og kunne se hvor vi ville hen med vores nye side. Under hele forløbet har redWEB været meget fleksible, og hurtigt rettet ting vi ikke var tilfredse med. Så vi nu har et site vi er meget glade for

Michael Møller, Webansvarlig hos Palby

Har du brug for en lignende løsning?

  • Ronni K. Gothard Christiansen
    C.E.O
    +(45) 23 88 87 70
    Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

    Vi er altid til radighed til en uforpligtende samtale omkring PIM-integrationer og vores webshoplosninger.

    Du er meget velkommen til at kontakte mig pa (+45) 23 88 87 77, eller udfylde kontaktformular, sa vender jeg tilbage til dig hurtigst muligt.

Hvad kræver din forretning?

Palby havde nogle særlige behov, som vi blev nødt til at udvikle fra ny. Har du lignende udfordringer i din virksomhed?

KONTAKT MIG

Styrket relation til forhandlerne

Det er ikke muligt som slutbruger at handle direkte hos Palby. Det er dog muligt at tilføje produkter til en indkøbsliste som slutbrugeren kan aflevere hos den lokale forhandler. På den måde styrker Palby relationen til deres forhandlere ved ikke at tage ordrer fra dem.

Om projektet

Palby Marine ønskede øget salg af deres 10.000+ produkter gennem nem ordrehåndtering fra deres 500+ forhandlere i Danmark, Grønland og Færøerne. Et af målene var hurtig ekspedition samt nem søgning i kataloget direkte fra forsiden. 

Derudover var der ønsker om øget trafik på sitet fra slutbrugerne som også skulle kunne søge i produktkataloget og lave indkøbsseddel, dog uden mulighed for ordreafgivelse. På den måde ville Palby styrke relationen mellem dem og deres forhandlere.

Derudover var en af kravene simpel vedligeholdelse, hvorfor en komplet integration mellem Microsoft AXAPTA og webhoppen blev en del af løsningen, alt vedligeholdelse af produkter etc udføres derfor i AXAPTA og opdateres

373d150147efac84c5c252f802ea9b70716a482f.png
92445f198c8173358a219537cc6266cc633b934b.png

Malrettet google indeksering og sogning pa sitet

Slutbrugerne kan finde Palbys website ved specifik produktsøgning, hvor alle produkter ligger indekseret på google. Derudover er der på sitet taget højde for de søgninger som omhandler nogle af Palbys produkter i en kontekst. Dette kunne f.eks. være ”montering af køleskab i båd”, ”olieskift på bådmotoren” eller ”frostsikring af båden”. 

Ved at indtænke en Tips og Nyheder sektion med italesættelse af gængse google søgninger, får Palby organisk trafik på sitet fra potentielle slutbrugere som de kan skubbe ud til deres forhandlere.

For hurtig produktsøgning på sitet har søgefeltet fået en meget fremtræden plads på sitet. Derudover kan alle produkter tilføjes synonymer, hvilket giver

Visuelt og tekstuelt

Varerne er sat op for at tilgodese alle typer besøgende. Derfor er varerne præsenteret på shoppen både visuelt med billeder men også med tekst for at tilgodese de ”læsende” besøgende og ikke mindst søgemaskinerne.


Derudover er der også lavet flere indgangsvinkler til produkterne på siden, en søgefunktion til dem der ved præcist hvad de ønsker. 

En produktoversigt til dem der ønsker at ”browse” lidt i specifikke kategorier og en ”Find udstyr” til dem der ønsker at blive inspireret, alt efter hvilken bådtype de har.

9224ba9f23aeb5e997038929d47acac5c903b98a.jpg